پرتو بلاگ

در مراسم دانش آموختگی دانشگاه صنعتی شریف چه گذشت؟

در مراسم دانش آموختگی دانشگاه صنعتی شریف چه گذشت؟

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه این دانشگاه رکورددار فعالیتهای دانشگاهی در سطح ملی و بین المللی است، اظهار داشت: با یاری خدا برنامه های تحولی شریف در حوزه های پژوهش، نوآوری و آموزش را تحقق خواهیم بخشید.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر رسول جلیلی در مراسم دانش آموختگی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ دانشگاه صنعتی شریف اظهار نمود: بعد از گذشت ۳ سال از آخرین مراسم دانش آموختگی شریف و گذر از فراگیری کرونا در خدمت شما هستیم.
وی افزود: دانشگاه صنعتی شریف با داشتن حدود ۴۷۰ عضو هیات علمی، حدود ۱۰ هزار دانشجو و حدود ۶۰ هزار دانش آموخته به نهال تنومندی تبدیل گشته که همچون نگینی در آموزش عالی کشور و همینطور آموزش عالی در سطح جهان می درخشد. این درخشش مرهون زحمات اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه و همینطور وفاداری دانش آموختگان به دانشگاه است.
دکتر جلیلی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی شریف محل تحصیل نخبگان و فداکاری اساتید در حوزه های آموزش، پژوهش و نوآوری و تلاش کارکنان دانشگاه است، افزود: این فداکاری ها شریف را رکورددار فعالیتهای دانشگاهی در سطح ملی و بین المللی نموده است.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف ضمن اشاره به شعار این دانشگاه تصریح کرد: شعار ما در دوره کنونی مدیریت دانشگاه، " شریف به منظور زندگی است"، امیدوارم دانش آموختگان عزیز، دوران خوبی در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده باشند و علاوه بر آموخته های علمی، تعامل و تعالی و درس های اصلی زندگی همچون درس عزت، بزرگ منشی، احسان به والدین، احساس مسئولیت، کارآفرینی، احساس مسئولیت و خداباوری را یاد گرفته باشند.
دکتر جلیلی اضافه کرد: معنای دیگر شریف به منظور زندگی این است که ما و شما دانش آموختگان چه تاثیری را برای آحاد جامعه ایران و جهان ایفا کرده یا خواهیم کرد. بدانید همه فعالیتهای شما که متاثر از حضور در شریف باشد، معنای شریف به منظور زندگی را تکامل می بخشد.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: در افق پیش روی شما چند گروه، چشم به راه اثرگذاری و ثروت آفرینی و نوآوری در فعالیتهای شما هستند که شامل جامعه جهانی، هموطنان، خانواده شما و اقوام شما هستند و این چشم به راهی فرصتی طلایی برای شما در ثبت نام شما در ورودی دانشگاه ها و ساختمان ها است.
او در آخر با تکیه بر این که ناحیه نوآوری شریف باید گسترش یابد اظهار نمود: با یاری خداوند و همدلی همه ذینفعان دانشگاه، درخشش نگین شریف را استمرار بخشیده و برنامه های تحولی شریف در حوزه های پژوهش، نوآوری و آموزش را تحقق خواهیم بخشید.

هیچگاه به کشور خیانت نکنید
همینطور در این مراسم، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با قرائت یادداشتی از شهید عباس دوران اظهار داشت: این یادداشت را خواندم تا بدانید چه کسانی برای ما هزینه داده اند و این مسیر را برگزیده اند.
وی با اشاره به اینکه شما باید بدانید برنامه آینده شما چیست، افزود: فرق من با شما این است که شما آینده دارید و شرایط و حق انتخاب دارید.
دکتر ستاری اضافه کرد: شریف در سالیان اخیر تغییرات عمده ای داشته است. در سال ۶۹ که من دانشجوی شریف بودم، اطراف دانشگاه فقط مغازه های مکانیکی و ساندویچ فروشی بود ولی الان ببش از ۶۰ شرکت در اطراف این دانشگاه وجود دارد و این تازه ابتدای راه است.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تکیه بر این که دانشگاه صنعتی شریف برای تمام دانشگاه ها الگو است، افزود: به شما سفارش می کنم هیچگاه به کشور خیانت نکنید. امیدوارم آینده خوبی در انتظارتان باشد و ۲۰ تا ۳۰ سال دیگر، زمان برای نوآوری، حرکت و کار پیش روی شماست. برای خود هدف گذاری و برنامه ریزی کنید و به راهی که می خواهید طی کنید، فکر کنید.



یکی از بزرگترین حسرت های من رفتن شریفی ها به کشورهای دیگر است
در این مراسم عادل فردوسی پور استاد و دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: این دو سال که در دانشگاه نبودید، جای خالی شما به شدت احساس می شد. شاید دانشجویی با خود فکر کند آموزش مجازی خوب بوده و مثلاً دانشجوی ساکن شهرستان دیگر نیازی به رفت و آمد نداشته است و کارش راحتتر بوده است، ولی مطمئن هستم چند سال بعد حسرت این روزها را خواهید خورد. بهترین دوران زندگی همه ما دوران دانشجویی ما بوده است.
وی افزود: سه دهه از زندگی ام را در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده ام و از این بابت بسیار خوشحالم.


فردوسی پور با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین حسرت ها، ناراحتی ها و افسوس های من رفتن شما دانشجویان به کشورهای دیگر است، اضافه کرد: هر یک نفری که از ایران خارج می شود، خنجری به قلب ما می خورد و بسیار افسوس می خورم و ناراحت می شوم. البته بارها با دکتر سورنا ستاری صحبت کرده ام تا شرایطی فراهم گردد که شما در کشور بمانید. میدانم شرایط خیلی سخت است و برای هیچ کدام از ما فرش قرمزی پهن نشده است و باید موانع زیادی را پشت سر بگذارید و کوشش بسیاری کنید تا به آنچه که استحقاقش را دارید، برسید.
وی ادامه داد: شاید در این راه، احساس کنید، افرادی که در قواره شما نیستند، بالای دست شما هستند ولی همه این موانع قابل برداشتن هستند و شما شریفی ها با استعداد و نبوغی که دارید، می توانید راه و مسیر خویش را پیدا کنید. امروزه انقدر استارتاپ و مسیرهای خلاقانه وجود دارد که شاید نیازی نباشد شما منتژر استخدام بمانید. البته افرادی را که مسیر رفتن را انتخاب می کنند رادرک می کنم و به آنها احترام می گذارم. آنها هم سختی های بسیاری متحمل می شوند و دیگری بودن را احساس می کنند. امیدوارم دانش آموختگانی که از کشور می روند هم نام کشور را پرآوازه کنند و نام ایران برایشان مهم باشد.
این استاد دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: امیدواریم همه ما در کنار هم موانع را پشت سر بگذاریم و مسیر کشور را به سمت بهبود رو به جلو ببریم. بجنگیم و این موانع و مشکلاتی که پیش روی ما می گذارند را برداریم.
فردوسی پور اظهار داشت: من خودم سختی ها و موانع زیادی را پشت سر گذاشتم. از گزارش تنیس شروع کردم ولی هیچ گاه ناامید نشدم. بطور قطع شما هم میتوانید مشکلات و موانع را پشت سر بگذارید. چون اگر این گونه نبود، نخبه شریف نبودید. شما بهترین سالهای زندگی خود در دبیرستان و دانشگاه را به جای خوش گذرانی خیلی از هم و سن وسال های خود در کتابخانه و پشت لپ تاپ و کتاب گذارندید و انتظار دارید که شرایط خوبی داشته باشید. کمی صبر کنید و تلاش کنید تا ان شاءالله اتفاقات خوب بیفتد.
در انتها این مراسم از اساتید جوان شایسته تقدیر، اساتید برتر و فارغ التحصیلان برتر مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تقدیر به عمل آمد.









1401/02/23
23:26:41
5.0 / 5
512
تگهای خبر: پژوهش , جهان , دانشگاه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog