پرتو بلاگ
معاون امور آزمون های سازمان سنجش خبر داد

زمان برگزاری نخستین کنکور 1402

زمان برگزاری نخستین کنکور 1402

به گزارش پرتوبلاگ معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور با بیان این که نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در ایام ۲۹ و ۳۰ دیماه ۱۴۰۱ برگزار می شود، اظهار داشت: ثبت نام برای این نوبت از آزمون در ایام ۸ تا ۱۴ آبان ماه سالجاری از راه سایت این سازمان صورت می گیرد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر حسن مروتی در نشست خبری که به مناسبت اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱ برگزار شد به تشریح جزئیات برگزاری سه آزمون مهم سال ۱۴۰۲ پرداخت و اظهار داشت: بر مبنای ابلاغیه رئیس جمهور درباره اصلاحیه ساماندهی پذیرش دانشجو کنکور ۱۴۰۲ با تغییراتی برگزار می گردد که مهم ترین تغییر، برگزاری آن در دو نوبت است در واقع پذیرش کنکور ۱۴۰۲ در مهر ماه این سال صورت می گیرد و این آزمون در دو نوبت که یکی از آن سال جاری و دیگری در سال آینده برگزار می شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در ایام ۲۹ و ۳۰ دیماه ۱۴۰۱ برگزار می گردد و ثبت نام برای این نوبت از آزمون در ایام ۸ تا ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱ انجام می گیرد.
معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ به این صورت است که بامداد روز ۲۹ دیماه آزمون گروه علوم تجربی، در پس از ظهر هم آزمون گروه زبان های خارجی برگزار می شود، بامداد روز ۳۰ دیماه هم آزمون گروه علوم انسانی و گروه علوم ریاضی و در پس از ظهر آن روز آزمون گروه هنر برگزار می گردد.
مروتی اشاره کرد: نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در ایام ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می گردد و ثبت نام برای این نوبت از آزمون در ایام ۱۵ تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ انجام می شود.
به گفته معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور، برنامه برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ به این صورت است که بامداد روز ۱۴ تیرماه آزمون گروههای علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی و در بعدازظهر آن آزمون گروه هنر و بامداد روز ۱۵ تیرماه آزمون گروه علوم تجربی و در بعدازظهر آن آزمون گروه زبان های خارجی برگزار می شود.
وی همینطور به سومین تغییر کنکور سال آینده اشاره نمود و اضافه کرد: در کنکور سال آینده دروس عمومی وجود ندارد و نمرات این دروس از سوابق تحصیلی داوطلبان دریافت می شود.
مروتی همینطور در مورد تقویم برگزاری آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ هم اضافه کرد: آزمون های ارشد و دکتری همزمان با هم در اسفندماه ۱۴۰۱ و آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۱ هم بامداد روز پنجشنبه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۱ انجام می شود. همینطور آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ هم در سه نیم روز عصر پنجشنبه ۱۱ اسفند و بامداد و عصر جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ برگزار می گردد.
معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور همینطور به تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور اشاره نمود و اضافه کرد: تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۱ به میزان ۴۰ درصد با تأثیر مثبت اعمال شد، اما در کنکور ۱۴۰۲ به میزان ۴۰ درصد با تأثیر قطعی، در کنکور ۱۴۰۳ به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی، در کنکور ۱۴۰۴ به میزان ۶۰ درصد با تأثیر قطعی با نمرات پایه های یازدهم و دوازدهم و در کنکور ۱۴۰۵ هم به میزان ۶۰ درصد با تأثیر قطعی با نمرات پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم محاسبه می شود.




منبع:

1401/05/12
10:06:12
5.0 / 5
442
تگهای خبر: سازمان , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog