پرتو بلاگ

راهکارهای ارتقای وضعیت فارغ التحصیلان دکتری پژوهش

راهکارهای ارتقای وضعیت فارغ التحصیلان دکتری پژوهش

به گزارش پرتوبلاگ به گزارش پرتوبلاگ، راهکارهای ارتقای وضعیت فارغ التحصیلان دکتری پژوهش/فناور محور در نشستی با حضور دکتر پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت و دکتر باقری فرد معاون آموزشی وزیر بهداشت بررسی گردید.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در ابتدای این نشست ضمن اشاره به هدف اصلی دوره دکترای تخصصی پژوهش/فناوری محور دانشگاه های علوم پزشکی اظهار داشت: این دوره به دنبال تربیت متخصصانی است که ضمن احاطه به یک زمینه خاص و آشنایی با علوم مرتبط و استفاده از روش های پیشرفته تحقیق، بتوانند گامی در جهت خودکفایی کشور، توسعه پایدار، گسترش مرزهای دانش و ارتقای سلامت بردارند.

پناهی اضافه کرد: تلاش می نماییم دانش آموختگان این دوره ها در مراکز تحقیقات و پژوهشکده های وابسته به وزارت بهداشت بعنوان محقق یا عضو هیات علمی پژوهشی یا در شرکتهای دانش بنیان در همان زمینه های تحقیقاتی و مدرک تحصیلی دانش آموختگی شان مشغول به خدمت شوند.

در ادامه باقری فرد، معاون آموزش وزیر بهداشت اظهار داشت: برای دانشجویان دوره های دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور بر مبنای گرنت های تحقیقاتی که در اختیار اساتید راهنما و مراکز تحقیقات مجری دوره از جانب سازمان یا مؤسسه یا دانشگاه علوم پزشکی قرار داده شده است، در صورت لزوم، امکان استفاده از فرصت های مطالعاتی برای تکمیل شدن دوره مربوطه و تقویت بنیه علمی- پژوهشی دانشجو در خارج از کشور و مراکز تحقیقاتی معتبر جهان، وجود خواهد داشت.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ضمن اشاره به ضرورت گسترش مرزهای دانش در سطوح ملی و فراملی با اجرای تحقیقات گسترده تر اظهار داشت: انتظار می رود فارغ التحصیلان دوره های تخصصی پژوهش/فناور محور با عرضه خدمات تخصصی مورد نیاز نظام سلامت از راه اجرای طرح های ارتقاء سلامت جامعه از راه فراهم آمدن بستری تخصصی برای اجرای تحقیقات مبتنی بر نیاز، عرضه نتایج تحقیقات تخصصی مبتنی بر نیاز سیاستگذاران و ذی نفعان کلیدی سلامت کشور و عرضه دستاوردهای هر چه بیشتر تحقیقاتی در سطح بین المللی فعالانه تلاش کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در ادامه نشست دکتر مهرزادی، مشاور معاونتحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، با عرضه تاریخچه ای از شکل گیری دوره دکترای پژوهش محور، اظهار داشت: آئین نامه پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی پژوهش/فناور محور در سال ۹۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و طی آن مقرر شد پذیرش دانشجو در این عرصه از راه آزمون متمرکز مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام پذیرد.

مشاور در امور اعضای هیات علمی پژوهشی و دانشجویان دکتری پژوهش محور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، به شرایط پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی اشاره نمود و اظهار داشت: برای داوطلبان دوره دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور، داشتن حداقل دو مقاله تحقیقی اصیل (Original) انتشار یافته در مجلات علمی، پژوهشی معتبر نمایه شده در نمایه نامه های بین المللی معتبر الزامی است.

دکتر مهرزادی به تغییرات اعمال شده در فرایند بازنگری های آیین نامه پذیرش دانشجوی پژوهش محور اشاره نمود و اظهار داشت: در اصلاحات بعدی امکان عرضه پتنت و محصول در جهت حل مشکلات نظام سلامت در نظر گرفته شد. بعد از آن در شرایط استاد راهنما و معیار H-index هم تغییراتی اعمال شد که در جهت توسعه کیفی این دوره آموزشی بوده است.





منبع:

1401/05/20
21:19:31
5.0 / 5
409
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , تحقیقات , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog