پرتو بلاگ
با اتخاذ تدابیر شدید بهداشتی و پس از كش و قوس های فراوان؛

رقابت در نخستین آزمون كرونایی كشور شروع شد

رقابت در نخستین آزمون كرونایی كشور شروع شد

از لحظاتی پیش و در شرایط كرونایی كشور، رقابت بیشتر از ۱۷۵ هزار داوطلب آزمون دكتری سال ۹۹ در هشت گروه آموزشی و ۳۴۵ رشته تحصیلی، تحت تدابیر شدید بهداشتی در ۶۰ شهرستان كشور شروع شد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، بالاخره پس از موافقت و مخالفت های پیاپی از جانب افراد و مسؤلان حوزه های مختلف در خصوص تعویق یا عدم تعویق برگزاری آزمون دکتری سال ۹۹ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به علت انتشار کرونا ویروس، برگزاری این آزمون تحت تدابیر شدید بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع و مبتلا شدن به این ویروس از ساعت ۸ بامداد امروز پنج شنبه ۹ مرداد در ۶۰ شهرستان کشور شروع شد.
بر این اساس آزمون مقطع دکتری «Ph.D» سال ۹۹ در هشت گروه آموزشی و ۳۴۵ کد رشته امتحانی شامل ۱۶۳ کد رشته گروه آزمایشی علوم انسانی، ۴۵ کد رشته علوم پایه، ۶۰ کد رشته گروه فنی و مهندسی، ۳۵ کد رشته گروه کشاورزی، ۷ کد رشته هنر، ۲۶ کد رشته دامپزشکی و ۹ کد رشته زبان های خارجی، برای پذیرش دانشجو در دوره های روزانه، شبانه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه ها و موسسات آموزشی غیر انتفاعی، غیر دولتی و همینطور پردیس خودگردان دانشگاه ها برگزار می گردد.
بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، بیشتر از ۱۷۵ هزار و ۱۰۰ داوطلب در آزمون دکتری ۹۹ ثبت نام کرده اند و این تعداد نسبت به آمار ۱۹۶ هزار و ۶۴۶ نفر داوطلب آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ "کاهش" را نشان داده است.
سازمان سنجش آموزش کشور برای جلوگیری از انتشار کرونا ویروس در آزمون سال جاری در حوزه های امتحانی دستورالعمل بهداشتی اجرایی کرده است. طبق این پروتکل بهداشتی داوطلبان باید زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد کنند و بموقع در محل آزمون حضور داشته باشند.
حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶: ۳۰ بامداد روز برگزاری آزمون برای حضور داوطلبان باز خواهد بود و داوطلبان باید از تردد بی مورد در محل آزمون جداً اجتناب کنند و هنگام ورود و خروج به حوزه، با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایند.
همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از آغاز ورود به حوزه برگزاری آزمون تا آخر برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.
به همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون فوق باعث محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد و داوطلبلن در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر داوطلبان مجاور جدا اجتناب کنند.
داوطلبان از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون اجتناب کنند و هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کنند.
داوطلبان در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک مبادرت به صحبت کنند و در انتها آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشند. ضمن اینکه به پیام هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنند.
طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور تعداد ۵۴ نفر از داوطلبان دکتری به ویروس کرونا مبتلا هستند و این داوطلبان برپایه دستورالعمل های وزارت بهداشت از سایر داوطلبان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستانهای تعیین شده صرفا در شهرهای محل برگزاری آزمون به همراه سایر داوطلبان مبتلا به کرونا برگزار می گردد.
به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، پیش از این قرار بود آزمون دکتری سال ۹۹ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی روز جمعه نهم اسفند ماه سال ۹۸ در حوزه های امتحانی تعیین شده برگزار گردد که به علت انتشار کرونا ویروس این تاریخ چندین بار به تعویق افتاد.




منبع:

1399/05/09
23:03:24
5.0 / 5
1323
تگهای خبر: پزشكی , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog