پرتو بلاگ

شرط وزارت بهداشت برای دانشکده هایی که برای اولین بار دانشجوی پزشکی عمومی جذب کرده اند

شرط وزارت بهداشت برای دانشکده هایی که برای اولین بار دانشجوی پزشکی عمومی جذب کرده اند

به گزارش پرتوبلاگ، مشاور معاون آموزشی وزیر بهداشت درباره ی احتمال لغو مجوز تعدادی از دانشکده های علوم پزشکی که امسال برای اولین بار مبادرت به جذب دانشجو برای دوره پزشکی عمومی کرده اند، اظهار داشت: اگر آموزش در سطح مناسبی نباشد، دانشجویان به دانشگاه ناظر(دانشگاه علوم پزشکی کلان منطقه)بازگردانده می شوند.


دکتر سید امیرپاشا طباییان در گفت و گو با ایسنا، درباره شنیده ها پیرامون احتمال لغو مجوز دانشکده هایی که امسال برای اولین بار مبادرت به جذب دانشجوی پزشکی عمومی کرده اند اظهار داشت: به هر حال شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزایش ظرفیت رشته های علوم پزشکی را تصویب کرده و وزارت بهداشت می خواهد از تمام پتانسیل خود استفاده نماید. ما حتی در شهرهای نسبتا کوچکی که امسال پذیرش دانشجوی پزشکی عمومی دارند، دانشکده پزشکی و هیئت علمی داریم.
وی افزود: در مدت دو سال و نیم اول رشته های پزشکی، علوم پایه تدریس می شود و بعد از آن در این شهرها، بیمارستان های آموزشی برای دانشجویان وجود دارد. همه دانشکده های پزشکی شهرهای کوچک با دانشگاه علوم پزشکی کلان منطقه خود تفاهم نامه امضا کرده اند و دانشگاه اصلی متعهد شده است، نظارت کامل بر دانشجویان پزشکی شهرهای کوچک و کیفیت آموزش داشته باشد. اگر آموزش در سطح مناسبی نباشد، دانشجویان به دانشگاه علوم پزشکی کلان منطقه (ناظر) بازگردانده می شوند.
مشاور معاون آموزشی وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره ی اعتراض وزارت بهداشت به جذب داوطلبان با سوابق تحصیلی در رشته های زیرگروه علوم تجربی اظهار داشت: داوطلبان در رشته های پزشکی و در رابطه با درمان فقط با آزمون جذب می شوند و اساسا این مسئله برای وزارت بهداشت بسیار اهمیت دارد که این افراد آموزش خوبی هم دریافت نمایند.





منبع:

1401/07/04
11:28:26
5.0 / 5
511
تگهای خبر: پزشكی , دانشگاه , درمان , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog