پرتو بلاگ
نتایج یك بررسی علمی ؛

سیل های ساحلی ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهان را از بین می برند

سیل های ساحلی ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهان را از بین می برند

به گزارش پرتوبلاگ نتایج یك بررسی علمی نشان داده است ظرف ۸۰ سال آینده وقوع سیل های مكرر در سواحل جهان بر اثر گرمایش زمین، سبب از بین رفتن ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی كشورها می شود.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از نیواطلس، بررسی های انجام شده در این حوزه نشان داده است وقوع سیل در سواحل نقاط مختلف کشورهای جهان ظرف ۸۰ سال آینده تا ۵۰ درصد افزایش می یابد و این امر زندگی و کسب و کار میلیون ها نفر را نابود کرده و ۲۰ درصد از کل تولید ناخالص داخلی کشورها را هم از بین می برد.
پژوهشی که در این حوزه در دانشگاه ملبورن صورت گرفته نشان داده است باید برای مقابله با تبعات گرمایش زمین اقدامات جدی صورت بگیرد و همین طور سدها و آب بندهای مرتفع تر و مستحکم تری ایجاد شوند تا از ساکنان شهرهای ساحلی و همین طور اقتصاد این کشورها محافظت گردد.
افزایش توفان های ساحلی حاصل گرم شدن زمین، آب شدن یخ های قطبی و تشدید وقوع گردبادهای مهیب دریایی است و مدل سازی کامپیوتری این پدیده ها نشان داده است که سواحل زیادی در جهان در معرض این خطر هستند. بر همین مبنا تشدید ۵۰ درصدی وقوع سیل های ساحلی تا سال ۲۱۰۰ مناطقی به وسعت مجموعاً ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع را تحت تاثیر قرار می دهد.
همچنین تعداد افراد معرض خطر بدین علت هم بین ۱۷۶ تا ۲۸۷ میلیون نفر خواهد بود و ارزش زیرساخت هایی که به همین علت تخریب می شوند هم به ۱۴.۲ تریلیون دلار بالغ خواهد شد. مهم ترین مناطق در معرض این خطر در آمریکای شمالی، شمال و غرب اروپا، بخش هایی از استرالیا، نیوزلند، چین، هند، جنوب شرق آسیا و جنوب شرق آفریقا واقع هستند.

1399/05/12
23:21:01
5.0 / 5
1268
تگهای خبر: اقتصاد , پژوهش , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog