پرتو بلاگ
رئیس دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران عنوان كرد

ضرورت بروزرسانی نظام آموزشی در کشور

ضرورت بروزرسانی نظام آموزشی در کشور

به گزارش پرتوبلاگ، رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با تأکید بر بروزرسانی نظام آموزشی در کشور، اظهار داشت: ما باید شرایط و منابع جدید را بشناسیم چونکه امروزه گاهی دانشجویان در دسترسی به منابع، از استاد خود قبل تر می روند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم متقی، در مراسم تقدیر از دانشجویان ممتاز علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، که در تالار شیخ انصاری دانشگاه تهران برگزار شد، در رابطه با اهمیت کسب رتبه برتر علمی اظهار داشت: جامعه برای توسعه احتیاج به تمایز دارد و نخستین گام ایجاد تمایز، معدل ممتاز علمی است. البته معدل بالا نمی تواند تنها معیار صلاحیت علمی باشد؛ دانشجویان بسیاری هم هستند که با عشق و شوق بسیار درس ها را دنبال می کنند اما به علت مسئولیت زندگی یا عوامل دیگر، تلاش شان در نمره هایشان بازتاب نمی یابد.
دکتر متقی تصریح کرد: دانشجویی که مسئولیت پذیری اجتماعی دارد باید خصوصیت های دیگری هم داشته باشد. هنگامی که دانشجو بداند مقرر است از آموخته هایش استفاده نماید، با انگیزه و اشتیاق بیشتری مطالعه می کند و رشته دانشگاهی با سرشت فکری اش آغشته می شود. باید هویت رشته در دانشجو منعکس شود و بعد از آن، راهی دراز پیش روی دانشجو است تا وقتی که هویت خویش را به صورت یک آموزه علمی در رشته اش منعکس کند.
وی اظهار امیدواری کرد که در گردهمایی های بعدی ملاک های دیگر هم در نظر گرفته شود و از دانشجویان برتر شاخصهای مختلف هم تقدیر به عمل آید.
رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با تکیه بر به روزرسانی نظام آموزشی در کشور، اظهار داشت: ما باید شرایط و منابع جدید را بشناسیم چونکه امروزه گاهی دانشجویان در دسترسی به منابع، از استاد خود پیشتر می روند.
دکتر محمدصادق کوشکی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران هم ضمن تبریک به دانشجویان برگزیده اظهار داشت: دو سال بود که به علت محدودیت های ناشی از کووید ۱۹ قادر نبودیم از دانشجویان ممتاز تقدیر نماییم. اما خوشحالیم سال جاری توانستیم برای ارج نهادن به تلاش دانشجویان گرد هم آییم. برای دانشجو و برای معلمی چون من، هیچ مراسمی ارزشمندتر از چنین مراسمی نیست، چون که حاصل زحمات استاد و دانشجو در آن منعکس می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دانشجویان ممتاز علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با حضور دکتر ابراهیم متقی رئیس دانشکده، دکتر علی صباغیان معاون اداری و مالی و دکتر محمدصادق کوشکی معاون دانشجویی و فرهنگی این دانشکده مورد تقدیر قرار گرفتند.




منبع:

1401/09/09
10:35:45
5.0 / 5
390
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog