پرتو بلاگ
رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی خبر داد؛

برنامه صندوق نوآوری برای رشد تولید دانش بنیان

برنامه صندوق نوآوری برای رشد تولید دانش بنیان

به گزارش پرتوبلاگ، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: در جهت تحقق شعار سال بسته جدیدی برای رشد تولیدات محصولات دانش بنیان آماده کردیم و پیشبینی ما اینست که رشد فروش ۱۰۰ همتی دانش بنیان ها را داشته باشیم.



محمد صادق خیاطیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با برنامه صندوق برای افزایش تولید دانش بنیان با عنایت به شعار سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: از آغاز حضورم در صندوق نوآوری، یکی از برنامه های محوری، برنامه ریزی برای تحقق شعار سال با برش دانش بنیانی بوده است.

خیاطیان افزود: مبحث رشد تولید محوری است که در حوزه دانش بنیان بسیار اهمیت دارد و صندوق نوآوری بعنوان متولی اصلی پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان می تواند نقش آفرینی جدی داشته باشد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اشاره به این که ظرفیت شرکتهای دانش بنیان برای رشد تولید بسیار بالا است، تصریح کرد: هم اکنون با عنایت به شعار مهار تورم و رشد تولید، بسته ای را برای رشد تولید محصولات دانش بنیان آماده کرده ایم و بر این اساس پیشبینی شده به شرط فراهم شدن زمینه ها، شاهد رشد ۱۰۰ هزار میلیاردی در زمینه فروش محصولات دانش بنیان باشیم.

وی به جزئیاتی از این بسته اشاره نمود و اظهار داشت: به صورت مثال هزار شرکت کوچک و متوسط sme دانش بنیانی که با تزریق سرمایه در گردش می توانند رشد ۲ برابر یا ۳ برابری محصولات داشته باشند، شناسایی شده اند.
خیاطیان تصریح کرد: مثالی دیگر این که خیلی از شرکتهای دانش بنیان هستند که با اضافه کردن ماشین آلات جدید می توانند رشد تولید داشته باشند، چون بازار تشنه محصولات آن هاست و ظرفیت خوبی برای ارتقای آنها وجود دارد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از برنامه صندوق برای صادرات محصولات دانش بنیان امسال اطلاع داد و افزود: در حوزه صادرات شرکتهای دانش بنیان هم بسته های خوبی برای آن دسته از شرکت هایی که می توانند صادرات داشته باشند، در نظر گرفته ایم.

او همینطور سرمایه گذاری را از اولویت های دوره جدید هیأت عامل صندوق برشمرد و اظهار داشت: با ابزارهای جدید مالی بخصوص استفاده از ابزارهای بازار سرمایه می توان، حمایت های متنوعی را از شرکتهای دانش بنیان و در ادامه افزایش تولید آنها داشته باشیم.


منبع:

1402/03/17
10:21:56
5.0 / 5
301
تگهای خبر: سرمایه گذاری , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog