پرتو بلاگ

اعلام نحوه همكاری نهادهای نظامی در برگزاری كنكور

اعلام نحوه همكاری نهادهای نظامی در برگزاری كنكور

سخنگوی سازمان سنجش آموزش كشور از همكاری نهادهای نظامی ارتش، سپا و بسیج در برگزاری آزمون سراسری سال 99 آگاهی داد.


فاطمه زرین در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اشاره کرد: پروسه برگزاری آزمون سراسری سال ۹۹ از بامداد روز چهارشنبه ۲۹ مرداد ماه آغاز می شود و به مدت چهار روز یعنی تا بامداد شنبه اول شهریور ادامه دارد. کارت ورود به جلسه بیش از یک میلیون ۳۹۳ هزار داوطلب این آزمون نیز از فردا سه شنبه ۲۸ مرداد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.
ایشان سپس اشاره کرد: در برگزاری آزمن امسال و به سبب شیوع ویروس کرونا نهادهای نظامی نظیر سپاه، ارتش، بسیج، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و برخی نهادهای دیگر همکاری خواهند کرد.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اشاره کرد: ارتش و سپاه با سازمان سنجش آموزش کشوردر خصوص اجرای پروتکل های بهداشتی داوطلبان کنکور در ایام برگزاری آزمون همکاری خواهدنمود و بسیج نیز حوزه در تکریم خانواده ها بیرون حوزه های امتحانی فعالیت خواهدنمود.
زرین با اشاره تدوین پروتکل های بهداشتی ویژه کنکوری ها اظهار داشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات آن برای کشور و به تبع آن نظام آموزش عالی، دستورالعمل های بهداشتی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای اجرا به دانشگاهها و موسسات آموزشی مجری آزمونهای سراسری ابلاغ گردیده است بر این اساس نظارت بر اجرای موارد بهداشتی با دقت نظر بیشتری توسط این سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می پذیرد و لازم است داوطلبان نیز با همکاری و رعایت بهداشت فردی، حفظ فاصله فیزیکی و زدن ماسک، این سازمان را در برگزاری مطلوب آزمونها یاری کنند.
وی اشاره کرد: همین طور بمنظور مساعدت و همراهی بیشتر با داوطلبان و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی همچون ایجاد فرصت مناسب برای ضدعفونی کردن فضا، امکانات و تجهیزات از طرف حوزه های برگزاری آزمون و همین طور بمنظور جلوگیری از تراکم جمعیتی داوطلبان در حوزه ها برای کاهش حداکثری انتشار ویروس کرونا، این سازمان در امتداد تدابیر اتخاذ شده جهت ارتقا ایمنی حوزه ها و به تبع آن داوطلبان، با تایید ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، مبادرت به افزایش روزهای برگزاری آزمون از ۲ روز به ۴ روز در آزمون سراسری نموده است.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلان اینکه پروتکل فوق در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انتشار یافته است، اضافه کرد: عوامل اجرایی و حفاظتی در جهت حفظ صحت و سلامتی داوطلبان آزمون همکاری خواهند داشت ودر این راستا تعداد عوامل اجرایی برگزاری آزمونها، نسبت به سال قبل حدود ۵۰ درصد افزایش داشته و سالن آزمون، با گنجایش مناسب در نظر گرفته شده و صندلی ها با فاصله فیزیکی مصوب ۱۸۰ سانتی متر از هم، چیده شده اند.



1399/05/27
22:10:33
5.0 / 5
1194
تگهای خبر: پزشكی , دانشگاه , درمان , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog