پرتو بلاگ
با رقابت داوطلبان گروه زبان؛

پرونده كنكور ۹۹ امروز بسته می شود

پرونده كنكور ۹۹ امروز بسته می شود

به گزارش پرتوبلاگ پرونده كنكوری های سال ۹۹ با رقابت بیشتر از ۱۷۰ هزار داوطلب گروه آزمایشی زبان های خارجی امروز شنبه اول شهریور بسته می شود.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، فرآیند برگزاری کنکور از روز چهارشنبه ۲۹ مرداد، با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی هنر شروع شد و روز پنجشنبه ۳۰ مرداد هم داوطلبان گروه های آزمایشی علوم انسانی و فنی و ریاضی آزمون خویش را برگزار کردند، روز گذشته( جمعه ۳۱ مرداد) در سومین روز برگزاری این ماراتن علمی، هم داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی رقابت کردند و در نهایت پرونده کنکوری سال ۹۹ امروز شنبه اول شهریور با رقابت بیشتر از ۱۷۰ هزار داوطلب برای همیشه بسته خواهد شد.
کلید اولیه سئوالات آزمون سراسری (داخل کشور) از ساعت ۲۱ دوشنبه سوم شهریور و کلید سئوالات آزمون داوطلبان خارج از کشور هم پس از ظهر روز چهارشنبه ۵ شهریور بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.
سازمان سنجش آموزش کشور به منظور رفع نقصها و مشکلات حوزه های برگزاری آزمون سراسری سال ۹۹ از نظر اجرای پروتکل های بهداشتی و در جهت برگزاری هر چه بهتر فرآیند آزمون در ایام آزمون از داوطلبان این آزمون همچون از داوطلبان معلول و استثنایی نظرسنجی می کند و برای این منظور فرم نظرسنجی بر روی سایت این سازمان قرار گرفته است.
کل ظرفیت پذیرش داوطلبان شامل دانشگاه های دولتی، آزاد و سایر زیرنظام های آموزش عالی یک میلیون و ۹۲ هزار نفر است که ۹۱۲ هزار نفر آن برای پذیرش از راه سوابق تحصیلی در نظر گرفته شده و داوطلبان آن نیاز به شرکت در کنکور ندارند. بدین سان که ۲۰ درصد این ظرفیت ها برای دوره های روزانه دانشجو پذیرش می کنند و مابقی آن هم در نوبت دوم بدون آزمون دانشجو پذیرش خواهند کرد.
در نهایت حدودا ۱۵۴ هزار نفر ظرفیت برای رشته های با آزمون در دانشگاه ها اختصاص یافته و کنکور چهار روزه سال جاری برای کسب رتبه این تعداد از داوطلبان رشته های با آزمون برگزار می گردد.
نتایج اولیه کنکور ۹۹ هفته اول مهرماه اعلام خواهد شد و زمان انتخاب رشته داوطلبان هم در همان هفته خواهد بود. نتایج نهایی هم دیرتر از هفته اول آبان اعلام نمی گردد و در صورت فشرده کردن فرایندهای بررسی و اعلام نتایج از جانب سازمان سنجش آموزش کشور، شاید نتایج اولیه زودتر از موعد تعیین شده هم اعلام گردد.





منبع:

1399/06/01
22:52:04
5.0 / 5
1120
تگهای خبر: دانشگاه , سازمان , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog