پرتو بلاگ
در سنگاپور ؛

كشف یك شاخه جهش یافته كرونا كه عفونت كمتری به وجود می آورد

كشف یك شاخه جهش یافته كرونا كه عفونت كمتری به وجود می آورد

پژوهشگران سنگاپوری شاخه ای از ویروس كرونا كشف كرده اند كه قسمتی از ژنوم آن حذف شده و در نتیجه واكنش ایمنی قدرتمندتر بدن انسان را به دنبال دارد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از تلگراف، طبق پژوهشی که در نشریه پزشکی لنست پخش شده، پژوهشگران در سنگاپور یک شاخه جدید از ویروس کرونا کشف کردند که به عفونت کمتری منجر می شود.
این تحقیق نشان داد بیماران کووید ۱۹ که به شاخه جدید ویروس SARS-CoV-۲ مبتلا شده اند، علایم کلینیک بهتری داشتند بعنوان مثال کاهش سطح اکسیژن خود در این افراد کمتر بود و همین طور عده کمتری از آنها نیازمند مراقبت در بخش ویژه بودند.
همچنین این تحقیق حاکی از آن بود که بخش زیادی از ژنوم شاخه مذکور حذف شده و در نتیجه واکنش ایمنی قدرتمندتر بدن انسان را به دنبال دارد.
محققان انستیتوهای مختلف سنگاپوری همچون مرکز ملی بیماری های عفونی، دانشکده پزشکیDuke-NUS و آژانس علم، فناوری و تحقیق در این پژوهش همکاری کردند.
گاوین اسمیت از دانشکده پزشکیDuke-NUS در این زمینه می گوید: این مطالعات شواهد متقاعد کننده ای فراهم می کنند که تغییر ژنتیکی رصد شده در ویروس کرونا روی شدت بیماری در افراد تاثیر گذاشته است.
این شاخه از ویروس که احتمالاً از ایالت ووهان چین سرچشمه گرفته، در یک خوشه از عفونت ها رصد شد که بین ژانویه تا مارس ۲۰۲۰ میلادی اتفاق افتاده بود.

1399/06/03
13:39:33
5.0 / 5
1173
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , پژوهشگر , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog