پرتو بلاگ
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم:

هفته پژوهش و فناوری سال جاری از ۲۲ تا ۲۷ آذرماه

هفته پژوهش و فناوری سال جاری از ۲۲ تا ۲۷ آذرماه

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اعلام نمود: هفته پژوهش و فناوری سال جاری از ۲۲ الی ۲۷ آذرماه سالجاری برگزار می شود.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از وزارت علوم، غلامحسین رحیمی در جلسه ای که به صورت حضوری و مجازی (ویدئو کنفرانس) با حضور دکتر عبدالساده نیسی دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری و مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری، مدیران حوزه پژوهش و فناوری وزارت علوم و همینطور روسا و معاونان پژوهش و فناوری دستگاه های اجرایی در جهت گفت و گو و تبادل نظر در مورد هفته پژوهش و فناوری سالجاری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار داشت: هفته پژوهش و فناوری سال جاری از ۲۲ الی ۲۷ آذرماه سالجاری برگزار می شود.
رحیمی در این جلسه توضیحاتی از اهمیت برگزاری هفته پژوهش و فناوری عرضه داد و اظهار داشت: هفته پژوهش و فناوری در سال ۱۳۹۹ از ۲۲ آذر ماه به مدت یک هفته برگزار می گردد که مهمترین رویداد پژوهش و فناوری رسمی و گسترده در سطح کشور است و رویداد دیگری به این وسعت، تنوع و گستردگی در حوزه پژوهش و فناوری نداریم و انشاا… بتوانیم به کمک یکدیگر امسال هفته پژوهش و فناوری را بهتر از سالهای قبل برگزار نماییم، البته سال های قبل هم خیلی خوب برگزار شده است.
وی در ادامه در مورد تمایز برگزاری هفته پژوهش و فناوری نسبت به سال های گذشته اظهار داشت: مورد اول این است که سال جاری با عنایت به نامگذاری سال «جهش تولید» از جانب مقام معظم رهبری، تمام برنامه های هفته پژوهش و فناوری باید در جهت این شعار باشد. تمایز دوم سال جاری بحث شیوع بیماری کرونا است؛ این معضلی که ایران و کل جامعه بشری را در برگرفته است و کلیه برنامه ها را تحت تأثیر خودش قرار داده است.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم خاطرنشان کرد: خوشبختانه بخش پژوهش و فناوری، شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری و نهادهای صنعتی و همینطور نهادهای سلامت ساز در زمینه مقابله با ویروس کووید -۱۹ خیلی خوب درخشیدند و باید بخشی از این عملکرد مقابله با کرونا را در هفته پژوهش و فناوری منعکس نماییم تا به وظیفه خودمان عمل کرده باشیم. مقوله سوم آن است که باید بحث علوم انسانی، هنر و معماری و بخصوص حوزه و دانشگاه را بتوانیم در هفته پژوهش و فناوری برجسته، گسترده و قویتر از سال های قبل عملی نماییم.
در ادامه عبدالساده نیسی دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری و مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، ضمن خیر مقدم به مدعوین حضوری و مجازی اظهار داشت: هر ساله یک برنامه پیشنهادی از هفته پژوهش و فناوری عرضه می دهیم و روی این برنامه با احترام به نظر شما تصمیم گیری می نماییم.
وی اضافه کرد: مطابق روال هر سال روزها و شعارهایی هم تعیین می گردد که ذیل آن دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و دستگاه های اجرایی آغاز به برنامه ریزی خواهند کرد. همینطور سال جاری یک برنامه مشترک هم با وزارت کشور داریم برای برگزاری هفته پژوهش و فناوری استانی و یک برنامه ملی که در تهران و در سطح کل کشور است. یک برنامه هم برای هر استان خواهیم داشت که یک تفاهم نامه با وزارت کشور امضا خواهیم کرد و ذیل این تفاهم نامه به تمام استانداری ها ابلاغ خواهد گردید که با دانشگاه مادر آن استان جلساتی با مبحث هفته پژوهش و فناوری تشکیل گردد و در نهایت برنامه های استانی زیر نظر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری صورت خواهد گرفت.
دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری در ادامه در مورد هفته پژوهش و فناوری استانی و ملی این طور توضیح داد: هر ساله یک هفته پیش از شروع هفته پژوهش و فناوری که از مورخ ۲۲ الی ۲۸ آذرماه سالجاری می باشد برنامه هفته پژوهش و فناوری استانی را خواهیم داشت، به این منظور که هفته پژوهش و فناوری ملی و استانی با یکدیگر هم پوشانی پیدا نکند و معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها و دیگر مدعوین در استان های مختلف بتوانند در برنامه های هفته پژوهش و فناوری ملی که در تهران برگزار می شود، شرکت نمایند.
نیسی همینطور در مورد جشنواره تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر توضیح داد و اظهار داشت: آیین تقدیر از پژوهشگران برتر روز سه شنبه ۲۵ آذر ماه سالجاری و همینطور بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از روز پنجشنبه ۲۷ الی ۳۰ آذرماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران شروع به کار خواهد نمود.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: به مدت دو سال است که نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش و فناوری همراه با نمایشگاه ایران ساخت که متولی آن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است برگزار می گردد و سال جاری هم به همین شکل خواهد بود.

1399/06/06
23:31:28
5.0 / 5
1116
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog