پرتو بلاگ
انجمن های علمی دانشجویی در دوران شیوع كرونا،

فعالیتهای انجمن علمی فیزیك دانشگاه امیركبیر

فعالیتهای انجمن علمی فیزیك دانشگاه امیركبیر

دبیر انجمن علمی دانشجویی فیزیك دانشگاه صنعتی امیركبیر درباره فعالیتهای این انجمن در دوران انتشار كرونا توضیحاتی عرضه داد.


فربد دشتی در گفتگو با ایسنا، با بیان این که با تعطیلی دانشگاه ها تلاش کردیم برنامه های حضوری از پیش تعیین شده را به صورت مجازی پیش ببریم، اظهار داشت: در فرایند آنلاین کردن بعضی از دوره ها مشکلاتی وجود داشت. یکی از اشکالات این بود که انجمن های علمی تصمیم گرفتند سایتی را مستقلا مخصوص برگزاری دوره های آنلاین راه اندازی کنند. برای دریافت مجوز راه اندازی این وب سایت از دانشگاه مشکلاتی وجود داشت. در نهایت دوره های ما در پلت فرم های دیگری برگزار گردید.
وی ادامه داد: یکی از دوره های برگزار شده ۴۰ ساعت آشنایی مقدماتی با برنامه نویسی پایتون مخصوص دانشجویان فیزیک و مهندسی انرژی بود. بعد از این دوره، دوره پیشرفته پایتون هم مقرر است برگزار گردد.

این دانشجوی فیزیک درباره یکی دیگر از دوره های انجمن علمی این رشته اظهار داشت: دانشجویان ورودی ۹۸ مشتق و انتگرال در دبیرستان نخوانده بودند، ازاین رو ما دوره ای برای آموزش این مفاهیم به دانشجویان در روزهای انتشار کرونا برگزار کردیم. علاوه بر آن، جلساتی به صورت آنلاین در زمینه مکانیک کوانتومی برگزار گردید و منبع درسی ای انتخاب گردید تا در هر جلسه یکی از دانشجویان بخشی از منبع را مطالعه کرده و برای بقیه توضیح دهد.
دشتی افزود: قرار بود رصد هم برگزار گردد که با عنایت به انتشار کرونا به تعویق افتاد. جلساتی پیرامون برگزاری امتحانات و نحوه ارزیابی دانشجویان و مشکلات ترم کرونایی با مسئولین دانشگاه و در کنار سایر تشکل های دانشجویی برگزار گردید.

او در آخر درباره سوابق فعالیتهای انجمن علمی فیزیک اظهار داشت: برگزاری کارگاه هایی همچون "هزار و یک شب زیر آسمان" با حضور بابک امین تفرشی عکاس نجومی و منجم بنام این حوزه به همراه سلسله جلسات کافه فیزیک جهت بحث و تبادل نظر دانشجویان فیزیک پیرامون مباحث روز این رشته و همین طور سلسله سمینارهای تخصصی فیزیک، رصدهای آموزشی نجومی را از سوابق این انجمن می توان نام برد.





منبع:

1399/06/09
13:53:41
5.0 / 5
1103
تگهای خبر: آنلاین , دانشگاه , سایت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog