پرتو بلاگ

مومیایی ۲۱۰۰ ساله مصری جنین نوزاد نارس است

مومیایی ۲۱۰۰ ساله مصری جنین نوزاد نارس است

پرتوبلاگ: پژوهشگران پس از بررسی دقیق یك مومیایی 2100 ساله مصری كه تصور می شد حاوی باقی مانده بدن یك پرنده باشد، دریافتند كه این مومیایی مربوط به جنین نارس نوزادی 28 هفته ای است.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ساینس آلرت، پژوهشگران نخستین بار با اسکن دقیق مومیایی مورد اشاره در سال ۲۰۱۸ به این نتیجه رسیدند که گمانه زنی های قبلی در مورد محتوای این مومیایی غلط است، اما تا به امروز کشف راز مومیایی مذکور ناممکن باقی مانده بود.
این مومیایی در موزه میداستون در کنت انگلیس نگهداری می شود و نقاشی های سطح آن شبیه به سر یک شاهین طلایی است و بنظر می رسد به یکی از خدایان مصریان باستان یعنی هوروس اشاره دارد. اسکن مومیایی مورد اشاره در سال ۲۰۱۸ دقت بالایی نداشت و پژوهشگران با مشاهده بازوهای قرار گرفته بر روی سینه یک موجود حدس زدند که احتمالاً یک میمون توسط مصریان باستان مومیایی شده است.
اما اسکن دقیق تر این مومیایی توسط پژوهشگران انگلیسی و کانادایی در هفته های اخیر نشان داد که استخوان های مومیایی مورد اشاره متعلق به یک جنین مذکر هستند که بین ۲۲ تا ۲۸ هفته عمر کرده بود. ظاهراً برخی ناهنجاری های شدید ستون فقرات و مشکلات مانع از رشد مناسب مغز و جمجمه این نوزاد شده و در نهایت به مرگ آن پیش از تولد انجامیده است.
با شناسایی این مومیایی تاکنون در مجموع هشت مومیایی مربوط به جنین ها در سراسر جهان شناسایی شده است. پژوهشگران نخستین بار در سال ۱۸۲۶ چنین موفقیتی حاصل کرده بودند.


منبع:

1399/03/19
23:31:08
5.0 / 5
1762
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , جهان , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog