پرتو بلاگ
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

بازبینی اولویت های سند نقشه جامع علمی كشور شروع شد

بازبینی اولویت های سند نقشه جامع علمی كشور شروع شد

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی از آغاز بازبینی اولویت های سند نقشه جامع علمی كشور خبرداد و اظهار داشت: از ۲۲۴ برنامه اقدامی سند نقشه جامع علمی كشور حدود ۱۳۰ برنامه اجرایی شده است.



سعید رضا عاملی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره بازبینی نقشه جامع علمی کشور اظهار داشت: هم اکنون بر روی اولویت های نقشه جامع علمی کشور کار می شود، چون اولویت های ما همان اولویت های قبلی نیست.
وی افزود: سند نقشه جامع علمی کشور با عنایت به تغییر اولویت ها مورد بازبینی قرار می گیرد و مسیری جدید برای آن در نظر گرفته می شود.
دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: پس از بازبینی در اولویت های نقشه جامع علمی کشور، بازبینی اهداف و راهبردها و برنامه های اقدام شروع می شود.
وی درباره اینکه آیا آماری از اجرایی شدن مصوبات نقشه جامع علمی کشور در دست است، اظهار داشت: از ۲۲۴ برنامه اقدامی سند نقشه جامع علمی کشور، حدود ۱۳۰ برنامه در راهبری مسیر علمی کشور اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: نقشه جامع علمی کشور مجموعه ای است جامع و هماهنگ و پویا و آینده نگر، شامل مبانی، اهداف، سیاستها و راهبردها، ساختارها و الزامات تحول راهبردی علم و فناوری مبتنی بر ارزشهای اسلامی برای دستیابی به اهداف چشم انداز بیست ساله کشور بوده و همینطور سعی شده بر مبانی ارزشی و بومی کشور، تجربیات گذشته و نظریه ها و نمونه های علمی و تجارب عملی تکیه شود.
عاملی اظهار داشت: نقشه جامع علمی کشور در قالب رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی (ره)، مقام معظم رهبری و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است و با پیشبینی سازوکارهای لازم بروز رسانی، توانایی تبیین ساحت علمی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را دارد.
وی تصریح کرد: در این سند، مجموعه پژوهش ها و آرا صاحب نظران در چارچوب مجلدات مختلف با عنوان اسناد پشتیبان نقشه جامع علمی کشور تنظیم و برای بهره برداری به تدریج به وسیله دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی در دسترس عموم قرار می گیرد.

1399/06/31
13:32:52
5.0 / 5
946
تگهای خبر: پژوهش , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog