پرتو بلاگ
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی ایران خبر داد

اغلب امتحانات ترم جاری دانشجویان مجازی

اغلب امتحانات ترم جاری دانشجویان مجازی

به گزارش پرتوبلاگ معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی ایران از راه اندازی مركز آزمون های الكترونیكی این دانشگاه آگاهی داد و اظهار داشت: در ترم جاری اغلب امتحانات ترم جاری دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی ایران مجازی انجام می شود.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا؛ دکتر باقری فرد ضمن بیان این مطلب اظهار نمود: سه ماه پیش مراحل اولیه راه اندازی مرکز آزمون های الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی ایران راه اندازی شد هم اکنون نیز این مرکز طی چند روز گذشته تست های نهایی خودرا گذراند جهت راه اندازی آن از وزارت بهداشت تاییدیه دریافت کردیم، در نهایت نخستین آزمون الکترونیک شامل آزمون های تخصصی و همین طور آزمون زبان مربوط به این وزارتخانه را در این مرکز برگزار کردیم.
وی ادامه داد: برای برگزاری آزمون های الکترونیک در سطح وزارت بهداشت، دانشگاه یا سایر سازمان هایی که می خواهند از آن استفاده کنند، آماده همکاری هستیم و حوزه های مختلف و مراکز مختلف در صورت تقاضا می توانند، امتحانات خودرا در اینجا برگزار کنند.
وی با اعلان اینکه هم اکنون به سبب کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تنها ۱۰۰ صندلی مرکز مورد استفاده قرار می گیرد، اضافه کرد: مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی ایران ۲۵۰ صندلی دارد و در صدد هستیم این تعداد را به ۳۵۰ صندلی افزایش دهیم.
دکتر باقری فرد درباب برگزاری کلاس های آمورشی دانشجویان نیز اظهار داشت: ما وسایل مربوط به آموزش های مجازی را در اختیار گروه ها قرار دادیم که در حال استفاده از آن هستند که شامل فیلم و مطالب گوناگون است.
وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که وجود داشت آزمون های مجازی غیر حضوری بود که باید با شرایط خاص برگزار می شد تا یک نتیجه واقعی بدست بیاید و دانشجو بطور صحیح ارزیابی شود. به خاطر همین با کمک کارشناسان این امر، شیوه نامه ای تهیه کردیم، به نام شیوه نامه آزمون های مجازی غیر حضوری که امروز در شورای آموزشی دانشگاه نیز تصویب گردید.
وی تصریح کرد: به سبب اینکه عمده آموزش دانشگاه علوم پزشکی ایران در این ترم به طور ترکیبی، حضوری و مجازی است بنا بر این آزمون های ما هم عموما به صورت مجازی خواهد بود مگر در دروس عملی که نیاز است مهارت دانشجو سنجیده شود که این امر در شرایط کنترل شده امتحانات با حفظ پروتکل های بهداشتی صورت خواهد گرفت.
دکتر باقری فرد درباب مشکلات موجود در زمینه آموزش و آزمون مجازی اظهار داشت: مشکلات دراین زمینه طبیعتا وجود دارد و درباب آزمون مجازی عموما به یک زیر ساخت و پشتیبانی قوی نیازمند بودیم که خوشبختانه مشکلات آن تا حد خیلی زیادی با همکاری حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه برطرف شده است و در بخش آموزش، استفاده دانشجویان و اساتید از فضای مجازی با ارتباط های مستمر و مستقیم همه گروه های آموزشی در صدد رفع اشکالات احتمالی هستیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ او در آخر با اشاره به شیوه نامه آزمون های مجازی اظهار داشت: ما بر طبق این مصوبه اقدام می نماییم و آزمون ها از حالت سلیقه ای خارج می شود، اما در بعضی از دروس به سبب اهمیت آنها و همین طور به سبب نیاز به کنترل و دقت بیشتر، گروه ها تصمیم می گیرند، حضوری صورت گیرد و چنانچه تعداد زیاد باشد این امکان در مرکز آزمون الکترونیک وجود دارد و می توانیم با حضور افراد ولی به صورت الکترونیکی انجام دهیم.




منبع:

1399/07/13
13:49:49
5.0 / 5
914
تگهای خبر: اطلاعات , الكترونیك , پزشكی , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog