پرتو بلاگ
دبیر ستاد توسعه علوم شناختی مطرح كرد:

كاهش صدمه های اجتماعی با افزایش رشد شناختی كودكان و نوجوانان

كاهش صدمه های اجتماعی با افزایش رشد شناختی كودكان و نوجوانان

به گزارش پرتوبلاگ دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی با اشاره به اینكه افزایش سرمایه شناختی كودكان و نوجوانان سبب رشد شناختی آنان می شود، اظهار داشت: این امر سبب كاهش  آسیب های اجتماعی در كشور خواهد شد.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی، ارتقای سواد و سرمایه شناختی جامعه کودک و نوجوانان یکی از موضوعات مهمی است که ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری پیگیری می کند در همین راستا هم تفاهم نامه ای بین ستاد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منعقد شد.
در این تفاهم نامه مبحث ارتقای سواد و سرمایه شناختی کودکان و نوجوانان با محوریت استفاده از سرگرمی، بازی ها، انیمیشن، کتاب و استفاده از یافته های دانش علوم شناختی در طراحی و تولیدات دنبال می شود.
مجید نیلی احمدآبادی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری در این مراسم با اشاره به اینکه ارتقای سرمایه شناختی جامعه یکی از اهداف ستاد است، اظهار داشت: سیاست ستاد همکاری با سایر مراکز و نهادها در حوزه های مختلف و پشتیبانی از آنها است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بعنوان متولی اصلی حوزه فرهنگی قشر کودکان و نوجوانان می تواند برای رسیدن به اهداف در این عرصه نقش بسزایی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه افزایش سرمایه شناختی کودکان و نوجوانان سبب رشد شناختی، علمی و فرهنگی آنان می شود، اظهار داشت: این امر باعث می شود تا صدمه های اجتماعی در کشور کاهش پیدا کند.
نیلی با اشاره به اینکه در جوامع دانش بنیان مهم ترین سرمایه، سرمایه شناختی و فکری مردم است، اضافه کرد: باید تمرکزمان را بر ابزارهایی قرار دهیم که با کم ترین هزینه تمام اقشار جامعه بتوانند از آن بهره مند شوند و امروز با عنایت به نقش و نفوذ فناوری ها، این ابزارها و تجهیزات می تواند بسیار در این حوزه اثرگذار باشد به شرط آنکه بر مبنای چهارچوب های مشخص ارزیابی و تولید شوند.


منبع:

1399/07/23
13:36:27
5.0 / 5
1130
تگهای خبر: بازی , فناوری , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog