پرتو بلاگ
با تحقیقات محققان فضایی؛

میزان افزایش دمای جهان طی ۱۰ میلیارد سال اندازه گیری شد

میزان افزایش دمای جهان طی ۱۰ میلیارد سال اندازه گیری شد

پرتوبلاگ: بررسی های مشترك ناسا و آژانس فضایی اروپا نشان میدهد متوسط دمای جهان از ده میلیارد سال قبل تا به امروز ده برابر افزایش یافته است.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از نیواطلس، زمین تنها سیاره ای در جهان نیست که دمای آن به تدریج درحال افزایش است و یافته های پژوهشگران نشان میدهد کل جهان به تدریج و با سرعتی اندک در حال گرم تر شدن است.
ستاره شناسان دانشگاه اوهایو با همکاری محققانی از ناسا و کشورهای اروپایی موفق به برآورد متوسط دمای گازهای کیهانی در اعصار و دوره های زمانی مختلف از ده میلیارد سال قبل تا حالا شده اند و به این جمع بندی رسیده اند که جهان امروز ده برابر جهان ده میلیارد سال قبل گرما دارد.
بررسی این مساله با بهره گیری از نور دریافتی از سیارات بسیار دوردست انجام شده که بعضی از آنها میلیون ها و چه بسا میلیاردها سال نوری با کره زمین فاصله دارند و نوری که هم اکنون از آنها به زمین می رسد مربوط به سالهای بسیار دور است. سپس دمای گاز کیهانی مربوط به چنین نورهایی با دمای گازهای کیهانی بسیار نزدیک تر به کره زمین مقایسه شده است.
تحقیقاتی که دراین زمینه با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته محاسباتی و ستاره شناسی صورت گرفته، نشان میدهد با بررسی میزان قرمزی نور دریافتی می توان فاصله گاز کیهانی از زمین را نیز مشخص کرد.
دانشمندان معتقدند علت افزایش دمای جهان این بوده که هستی به شکلی تکامل یابد تا زندگی در نقاط مختلف آن ممکن شود. در عین حال متوسط دمای جهان هنوز بسیار پایین و برابر با منفی ۲۷۰.۴ درجه سانتیگراد است که اندکی بیشتر از صفر مطلق شمرده می شود.


منبع:

1399/08/24
14:22:35
5.0 / 5
741
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog