پرتو بلاگ
در كره جنوبی؛

دانشجویان پزشكی، شركت در آزمون دریافت مجوز را بایكوت كردند

دانشجویان پزشكی، شركت در آزمون دریافت مجوز را بایكوت كردند

به گزارش پرتوبلاگ تعداد زیادی از دانشجویان رشته پزشكی در كره جنوبی به علت اعتراض به تغییر برنامه های برگزاری آزمون دریافت مجوز پزشكی، از شركت در این آزمون خودداری كردند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از یودبلیونیوز، کره جنوبی از کمبود پزشکان جدید در سال آتی گرفتار نگرانی و ترس شده است. چونکه حدود ۸۶ درصد از دانشجویان واجد شرایط رشته پزشکی از شرکت در آزمون دریافت مجوز پزشکی خودداری کردند. برگزاری این آزمون که به صورت دولتی برگزار می شود، چند روز پیش در تاریخ ۱۰ نوامبر به پایان رسید.
تشکلات پزشکی کره جنوبی می گویند که بیشتر از ۲هزار و ۷۰۰ دانشجو از میان ۳ هزار و ۱۷۲ دانشجوی سال آخری، در آزمون های مهارتی عملی که از ۸ سپتامبر به مدت دو ماه برگزار شد، شرکت نکردند.
دانشجویان در ماه آگوست سالجاری در اعتراض به برنامه های اصلاح نیروی کار در پزشکی توسط دولت، از عرضه درخواست مجوز و نظام پزشکی خودداری کردند.
این دانشجویان بعد از آنکه مقامات بهداشتی یک هفته برگزاری امتحان را به تعویق انداختند و زمان ثبت نام را تمدید کردند، شرکت در امتحان را در اعتراض به این تغییرات تحریم کردند.
با این اوصاف، عدم حضور بیشتر داوطلبان واجد شرایط جهت شرکت در این آزمون سالانه، این نگرانی را در دولت کره جنوبی بوجود آورده که سال دیگر با کمبود نیروی پزشکی همچون کارآموزان در بیمارستان های دولتی، کلینیک های بهداشتی و مراکز نظامی مواجه شوند.



1399/08/28
13:47:38
5.0 / 5
962
تگهای خبر: پزشكی , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog