پرتو بلاگ

وزیر علوم حمایت بیشتر دولت از فعالیت زنان در دانشگاه ها را خواهان شد

وزیر علوم حمایت بیشتر دولت از فعالیت زنان در دانشگاه ها را خواهان شد

به گزارش پرتوبلاگ وزیر علوم با تكیه بر اینكه باید حمایت های بیشتر و گسترده تری از فعالیت و حضور زنان در محیط های دانشگاهی و علمی صورت بگیرد، اظهار داشت: باآنكه اقداماتی در این حوزه از جانب دولت و همینطور وزارت علوم صورت گرفته، اما با عنایت به این كه در آستانه تدوین لایحه بودجه قرار داریم، بهتر است این حمایت ها جدی تر و قانونی تر شود.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر منصور غلامی امروز در جلسه امضای تفاهم نامه میان وزارت علوم و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که به صورت مجازی برگزار شد، با تکیه بر اینکه جمعیت قابل توجهی از دانشگاه های ما را خانم ها می سازند، اظهار داشت: حدود ۵۰ درصد جمعیت دانشجویی ما را زنان و ۳۰ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه ها را زنان می سازند. ضمن اینکه بین ۵۰ تا ۶۰ درصد کارمندان مجموعه های وزارت علوم هم خانم ها هستند. ازاین رو ما جامعه بزرگی از زنان را در وزارت علوم داریم.
ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: هدف بسیار مهم ما حضور پررنگ دانشجویان دختر در دانشگاه ها است و حضور این افراد در دانشگاه ها به خصوص در مقطع کارشناسی به منظور تحقق اهداف آینده بسیار مهم می باشد و توجه به بحث خانواده در این دوره می تواند خیلی از نگرانی ها را کم کند. در واقع در مباحث مختلفی که همکاران من در وزارت علوم پیش می برند، در جاهایی از برنامه ها شامل آموزش، پژوهش و هم اندیشی نیازمند حمایت های بعدی دارد که قاعدتا این امر باید جزو برنامه های دولت باشد. باآنکه این امر در برنامه ها وجود دارد، اما اگر هم اندیشی ها و پژوهش ها هم لحاظ شود، به نظر می آید پیشنهادهای بهتر، قویتر و گسترده تری به خصوص در آستانه تدوین برنامه هفتم که قرار داریم، داشته باشیم تا به صورت یک برنامه مصوب قانونی در پیش روی مجریان کشور طی 6 سال آینده قرار بگیرد و بتواند در رسیدن به اهداف کمک کننده باشد.
وزیر علوم با بیان اینکه پیشنهاد من این است که معاونت امور زنان و خانواده و سایر مسؤلان در حوزه زنان و خانواده حمایت های جدی تری را داشته باشند، تصریح کرد: خوشبختانه محیط های دانشجویی هم انگیزه بیشتری را برای مشارکت دانشجویان دختر در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی ایجاد می کنند؛ هدایت به سمت توانمندسازی امور در ارتباط با دختران در این حوزه امکان دارد کمک کننده باشد تا جمعیت بیشتری در مقایسه با قبل در این حوزه همکاری کنند.
غلامی همینطور تصریح کرد: باید در حوزه های مختلف توانمندسازی شامل فناوری، مشاغل مبتنی بر دانش و مباحث دیگر نظیر استارتاپ ها و شرکتهای دانش بنیان و موضوعات در رابطه با تحصیلات دانشگاهی دختران هم برنامه های خویش را بیشتر از پیش گسترش دهیم و حضور آنها در این محیط ها را پررنگ نماییم. مثلا باآنکه در حوزه دانش بنیان ها تعداد شرکت هایی که توسط خانم ها بوجود آمده است، از نظر جمعیتی بهتر است، اما باید حمایت هایی هم صورت بگیرد.




منبع:

1399/08/29
12:07:16
5.0 / 5
629
تگهای خبر: پژوهش , دانشگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog