پرتو بلاگ
دبیر هفتمین همایش ملی انجمن ایرانی ژئومورفولوژی اعلام كرد

افزایش دوره های تحصیلات رشته ژئومورفولوژی طی سالهای اخیر

افزایش دوره های تحصیلات رشته ژئومورفولوژی طی سالهای اخیر

به گزارش پرتوبلاگ دبیر علمی هفتمین همایش ملی انجمن ایرانی ژئومورفولوژی با تاكید بر اینكه دوره های تحصیلات رشته ژئومورفولوژی طی سالهای اخیر افزایش یافته است، اظهار داشت: ضرورت است این رشته در عرصه های جهانی معرفی شود.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر امیر صفاری اظهار نمود: هفتمین همایش ملی انجمن ایرانی ژئومورفولوژی با همکاری دانشکده علوم جغرافیایی دانشگاه خوارزمی با عنوان "ژئومورفولوژی؛ نگاهی نو" بمنظور فراهم کردن زمینه تبادل افکار، انتقال ایده ها، نقدها و ایجاد ارتباط ملموس تر بین اندیشمندان و صاحبنظران متخصص در این عرصه، در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۹ و به صورت مجازی در دانشگاه خوارزمی برگزار می گردد.
وی افزود: برگزاری این همایش باتوجه به تعدد گرایش ها خصوصاً گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی در این رشته تخصصی در سالهای اخیر، موضوع اشتغال دانش آموختگان و همین طور همگام شدن با مجامع علمی مرتبط در سطح ملی و بین المللی اهمیت به سزایی دارد.
دبیر علمی هفتمین همایش ملی انجمن ایرانی ژئومورفولوژی اشاره کرد: در مجموعه نشست ها، سخنرانی ها، میزگردها و کارگاه های گوناگون در دوره های مختلف برگزاری این همایش در ضمن ۶ سال گذشته، دو هدف اصلی مد نظر بوده است، اول معرفی رشته ژئومورفولوژی در سطح مجامع علمی و اجرائی کشور بعنوان یک رشته تخصصی و کارآمد و دوم ایجاد ارتباط بین دانش آموختگان و متخصصین این رشته در سطح ملی و بین المللی، بدیهی است، دست یابی به این اهداف، همکاری و همفکری تمام دست اندرکاران این رشته را می طلبد.

وی اظهار داشت: طی چند سال اخیر رشته ژئومورفولوژی با دو چالش اساسی مواجه بوده است؛ یکی ایجاد رشته / گرایش های گوناگون و دوم محتوای این رشته ها بر اساس سیاست آموزش محوری صرف، بدون در نظر گرفتن موضوع تقاضا محوری در آموزش است که البته چالش اساسی اغلب رشته های دانشگاهی است. در این راستا هیات مدیره انجمن طی نشست های ماهانه خود موضوع همایش را نگاهی نو در امتداد این اهداف تعیین کرده است. بغیر از بحث آموزش، آینده نگری رشته ژئومورفولوژی، همگامی با مجامع علمی دانشگاهی در سطح بین المللی در رابطه با انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی موضوع دیگری است که خط مشی این رشته را در آینده تعیین می کند.
دبیر علمی هفتمین همایش ملی انجمن ایرانی ژئومورفولوژی اضافه کرد: نگاهی نو به آموزش و پژوهش در ژئومورفولوژی، چالش های پیش روی دانش آموختگان، پژوهش های کاربردی با نگاهی نو به ژئومورفولوژی، نگاهی نو به روش ها و تکنیک های ژئومورفولوژی، ژئومورفولوژی و تعادل بخشی منابع آب، ژئومورفولوژی و تغییرات اقلیمی، برنامه ریزی و توسعه پایدار شهری، پدافند غیرعامل و محیط های ژئومورفولوژیک، ژئومورفولوژی و الزامات قانونی، ژئومورفولوژی و طبیعت گردی و ژئومورفولوژی مهندسی از محورهای همایش فوق تعیین شده است.
صفاری اظهار داشت: در مهلت تعیین شده تعداد ۱۲۰ مقاله در امتداد محورهای مذکور به دبیرخانه همایش ارسال شده است. برنامه همایش در دو بخش آنلاین شامل سخنرانی های کلیدی و میزگرد علمی به صورت نیمه مجازی و بخش آفلاین به صورت ارائه مقالات پذیرفته شده در سایت همایش اجرا خواهد شد.





منبع:

1399/09/01
12:36:28
5.0 / 5
732
تگهای خبر: آنلاین , پژوهش , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog