پرتو بلاگ
پرسش دانشجویان، پیگیری پرتوبلاگ، پاسخ مسئولان

دانشگاه پیام نور خوزستان: برای حذف درس، با دانشجو همكاری می شود

دانشگاه پیام نور خوزستان: برای حذف درس، با دانشجو همكاری می شود

خوزستان معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه پیام نور خوزستان اظهار داشت: برای حذف کردن درس، معمولا با دانشجو همکاری می شود همچون اینکه دانشجو می تواند در امتحان آن درس شرکت نکند و نمره ای هم در نظر گرفته نمی گردد.


مجتبی مروج در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به درخواست دانشجویان این دانشگاه از ایسنا برای پیگیری موضوع جابه جایی زمان حذف و اضافه، اظهار نمود: متاسفانه شرایط کرونا موجب به تاخیر افتادن جذب دانشجوی جدید شد؛ ما نمی دانستیم که مقرر است نتایج چه زمانی اعلام گردد اما عمده پذیرش دانشجویان پیام نور برمبنای سوابق تحصیلی بود. ما این دانشجویان را ملاک کار خود قرار دادیم چونکه تعداد دانشجویان پذیرفته شده بدون آزمون، بیش از دانشجویان پذیرفته شده با آزمون است.
وی ادامه داد: با توجه به این که مشخص نیست امتحانات اختتام ترم چگونه و چه زمانی اختتام می یابد، ناچار بودیم زمان بندی تقویم آموزشی دانشگاه را رعایت نماییم. اما درباب حذف و اضافه دو مساله حذف واحد و اضافه کردن مطرح است؛ اگر دانشجویی بخواهد ۱۰ روز پیش از شروع امتحانات، درسی را اضافه کند که در هیچ جای دنیا مرسوم نیست، اما برای حذف کردن درس، معمولا با دانشجو همکاری می شود همچون اینکه دانشجو می تواند در امتحان آن درس شرکت نکند و نمره ای هم در نظر گرفته نمی گردد. تنها موضوعی که اینجا مطرح می شود شهریه است که دانشجو باید این فرضیه را در نظر گیرد که بخواهد درس را حذف کند و یا پاس کند.
معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه پیام نور خوزستان، درباب مطرح شدن تخفیف شهریه این دانشگاه، اظهار داشت: درباب تخفیف شهریه باید سازمان مرکزی پیام نور اظهار نظر کند و این یک مساله کشوری است.
مروج در آخر در پاسخ به اینکه آیا برای افزایش کیفیت، سامانه های دانشگاه ارتقا پیدا کرده اند؟ اشاره کرد: از ترم گذشته در سامانه ها و سایت دانشگاه ارتقا صورت گرفته است. دانشگاه پیام نور برای برگزاری آزمون سامانه "پیام من" را طراحی نموده است که به جرات می توان گفت یکی از پیشرفته ترین سامانه ها در این حوزه می باشد. همین طور از سامانه LMS برای تدریس آنلاین و آفلاین استفاده می شود.



1399/09/15
13:41:01
5.0 / 5
522
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog