پرتو بلاگ

شرایط حذف اضطراری دروس دانشگاه صنعتی شریف

شرایط حذف اضطراری دروس دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش پرتوبلاگ دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف از امروز یکشنبه ۳۰ آذر می توانند نسبت به حذف اضطراری دروس خود اقدام نمایند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، مهلت حذف اضطراری برای دانشجویان تا روز سه شنبه ۹ دیماه خواهد بود و این دانشجویان می توانند با رفتن به سامانه آموزش منوی «خدمات آموزشی و ثبت درخواست حذف اضطراری» نسبت به حذف درس موردنظر خود اقدام نمایند.
درخواست حذف از راه سامانه ی آموزش برای استاد راهنمای دانش جو و معاون آموزشی یا تحصیلات تکمیلی دانشکده ارسال می شود و در صورت موافقت یکی از این دو مرجع، درس حذف خواهد شد.
درخواست متقاضیان جهت اظهار نظر از راه سامانه آموزش برای استاد راهنما و معاون آموزشی یا معاون تحصیلات تکمیلی (دانشکده ارسال شده و در صورت موافق استاد راهنما یا معاون آموزشی) یا معاون تحصیلات تکمیلی خواهد شد.
اگر استاد راهنما تا ساعت ۱۵ شنبه ۱۳ دیماه ۹۹ در مورد درخواست دانشجو نظری ندهند، این امر به منزله موافق با درخواس تلقی و درس مورد نظر، توسط اداره خدمات آموزشی از فهرست دروس نیمسال جاری دانشجو حذف خواهد شد.
با عنایت به شرایط لازم جهت حذف اضطراری تک درس با عنایت به مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا دانشجویانی می توانند مبادرت به حذف اضطراری تک درس کنند که دروس باقیمانده آنها از حد نصاب لازم ۱۲ واحد در مقطع کارشناسی، ۸ واحد در مقطع کارشناسی ارشد و ۶ واحد در مقطع دکتری کمتر نشود.
دانشجویان کارشناسی مجاز به حذف دو درس نظری هستند. در صورت احتیاج به حذف درس دوم، بعد از ثبت نخستین درخواست حذف. مجدداً وارد منوی حذف w شوند و درخواست دوم را ثبت کنند.
بر مبنای اعلام دانشگاه صنعتی شریف، دانشجویان کارشناسی ورودی ۹۹ در صورت حذف فقط یک درس، از رعایت شرط کف واحد معاف هستند و دانشجویانی که یک درس از دروس آنها به دلیل عدم رعایت مقررات، توسط آموزش دانشگاه حذف شده باشد، مجاز به حذف یک درس هستند.
حذف و اضافه دروس کارگاه، آزمایشگاه، گرافیک و تربیت بدنی در مقطع کارشناسی با موافق دانشکده یا مرکز عرضه دهنده انجام می شود و دانشجویان کارشناسی ارشد می توانند با رعایت کف واحد مجاز حداکثر دو درس نظری را حذف نمایند.
بر این اساس، کف واحد مجاز برای دانشجویان ورودی ۹۸ و ماقبل ۸ واحد و برای دانشجویان ورودی ۹۹ حداقل ۶ واحد است و در صورت احتیاج به حذف درس دوم، دانشجو می تواند بعد از ثبت نخستین درخواس حذف، مجدداً وارد منوی حذف w شود و درخواست دوم را ثبت کند.
دروس رساله کارشناسی ارشد، سمینار، امتحان جامع، دستیار آموزشی و رساله دکتری در مقاطع تحصیلات تکمیلی را نمی توان حذف نمود.
دانشجویان تحصیلات تکمیلی که بعد از حذف تعداد واحد آنها به زیر حدنصاب می رسد هم می توانند از راه منوی "درخواست حذف اضطراری"، درخواست خویش را ارسال نمایند.
با عنایت به شرایط ویژه ی کرونا، حذف دو درس نظری در این نیم سال با رعایت کف واحد مجاز شمرده شده است.




1399/09/30
13:58:23
5.0 / 5
571
تگهای خبر: خدمات , دانشگاه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog