پرتو بلاگ
جهانگیری:

هیچ مقام دولتی زودتر به واكسن كرونا دسترسی نخواهد داشت

هیچ مقام دولتی زودتر به واكسن كرونا دسترسی نخواهد داشت

معاون اول رئیس جمهور از تدوین دستورالعملی خاص جهت استفاده از واکسن توسط وزارت بهداشت اطلاع داد وگفت: هیچ مقام دولتی و خانواده مقامات دولتی خارج از این دستورالعمل به واکسن دسترسی پیدا نمی نماید.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری در سومین جشنواره مریم میرزاخانی که امروز ۶ دیماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، ضمن اشاره به قانون اعطای تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج با توابع خارجی از راه مادر اظهار داشت: بیشتر از ۸۲ هزار نفر تقاضای گرفتن تابعیت از راه مادر را کرده اند و تابحال ۱۵ هزار پرونده کامل شده و تعدادی شناسنامه هم صادر شده و در اختیارشان قرار گرفته است. این حداقل کاری بود که از لحاظ حقوقی می توانستیم برای جامعه زنان انجام دهیم.
معاون اول رئیس جمهور افزود: فکر می کنم توسعه علم و فناوری، امروز لزوم توسعه پایدار کشور است و خوشبختانه اقدامات وسیعی در زمینه توسعه علم صورت گرفته است؛ هفته گذشته به مناسبت هفته پژوهش جلسه ای با وزیر علوم و همکارانشان داشتیم و درباره شاخصهای رتبه علمی کشور اطلاعات و آماری عرضه شد. به حق اقدامات شایسته ای در زمینه تولید فناوری در کشور انجام شده و شرکتهای دانش بنیان ما به یک مجموعه اثرگذار در اقتصاد کشور تبدیل گشته اند.
جهانگیری افزود: با این که شرکتهای دانش بنیان در ابتدای راه هستند اما ابتدای پرشتابی است و جوانان ما در شرکت ها نشان دادند به دنبال فرصت و شرایط هستند که ظرفیت های خویش را به صحنه عمل در بیاورند. این ظرفیت و استعداد در بحث کرونا هم به خوبی خودش را نشان داد و در واقع نسل جوان ما می تواند کارهای بزرگی را انجام دهد. در میان افرادی که در تولید علم و فناوری نقش ایفا کردند، زنان جایگاه ویژه ای دارند و مهمترین پیام جشنواره علم و زن این است که اگر زنان فرصت پیدا کنند، در همه صحنه ها به خوبی می درخشند و قادر هستند تحولات بزرگی به وجود بیاورند.
امیدواریم همه موانع احتمالی پیش رو برای زنان برطرف شود
وی ضمن اشاره به اینکه صدها زن دانشمند در کشور می باشند که می توانند نقش ویژه ای ایفا کنند و مهم این است که حکومت و نظام شرایطی را مهیا کند که زنان با خیال راحت در صحنه های مختلف شرکت نمایند، اظهار داشت: خوشبختانه زمینه مشارکت زنان بهتر شده و امروز صحنه های مدیریت حضور دارند؛ تعداد زنان مدیر در کشور نسبت به سال هیا گذشته رشد قابل توجهی دارد. امیدواریم همه موانع احتمالی پیش رو برای زنان برطرف شود تا در صحنه های علمی و همینطور در دیگر صحنه ها نقش ایفا کنند.
تولید کالاهای تحریم شده توسط جامعه علمی کشور
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: با عنایت به تحریم های ظالمانه و همینطور شیوع ویروس کرونا، باید در این شرایط سخت از همه ظرفیت های کشور استفاده نماییم و در تحریم مهمترین کاری که باید صورت گیرد بی اثر کردن تحریم ها است؛ یکی از طریق های آن کاری است که جامعه علمی کشور انجام داد و تلاش کرد از این فرصت استفاده و برای تولید کالاهای تحریم شده همت کند. به فضل الهی علیرغم محدودیت های شدید منابع ارزی در کشور با کمبود رو به رو نشدیم و علت هم این بود که فعالان علمی و اقتصادی به ما کمک کردند. در شرایط دشوار کشور یکی از انتظاراتی که از جامعه علمی می رود این است که ظرفیت ها و فرصت های جدیدی خلق کند.
تحریم ها را دور زدیم / هم نفت می فروشیم هم کالا صادر می کنیم
جهانگیری بیان نمود: در این بین ما تلاش کردیم تحریم ها را دور بزنیم آنها می گویند نباید نفت بفروشید و یا کالا جا به جا کنید اما هم اکنون ما هم نفت می فروشیم هم کالا وارد و صادر می نماییم. کار دیگری که از جامعه علمی و دانشگاهیان انتظار می رود، گشودن افق های جدید برای جامعه است.
فشار روانی دشمنان برای مأیوس کردن مردم ایران
وی با بیان این مطلب که آمریکایی ها و دشمنان ما تلاش کردند با تحریم ها و فشار روانی مردم ایران را مأیوس کنند و یک آینده تیره و تار در ذهن مردم ترسیم کنند، خاطرنشان کرد: دانشگاهیان در این شرایط باید به جامعه امید دهند و در واقع تاب آوری، تحرک و تفاهم و هم بستگی کلماتی هستند که می تواند کشور را از دشواری عبور دهد.
معاون اول رئیس جمهور به بحث واکسن کرونا و توجه دولت به مطالبه مردم در این رابطه اشاره نمود و اظهار داشت: دولت مکلف است که نهایت تلاش خودش را بر این مسئله بگذارد چون که باید دغدغه مردم را برطرف کند و اطمینان دهد که سلامت مردم، مسئله نظام دولت و نظام است
۹۷ درصد داروی مورد نیاز مردم در داخل کشور تولید می شود
جهانگیری ضمن بیان اینکه انتشار کرونا برای بخش های اقتصادی، معیشت مردم، اجتماعی و فرهنگی تبعات زیادی دارد که باید بموقع خودش به آن پرداخت، اظهار داشت: طبیعی است مقابله با این ویروس اصلی ترین مسئله ما است؛ در همه زمینه ها تلاش ما این است که تولید داخل داشته باشیم به صورت که هم اکنون ۹۷ درصد داروی مورد نیاز مردم در داخل کشور تولید می شود و فقط ۳ درصد دارو از خارج تأمین می شود.
تلاش برای تولید داخلی واکسن کرونا
وی ضمن تاکید بر اینکه یکی از تلاشهای دولت و مسئولین و دانشمندان ما این است که حتما تلاش کنند واکسن در داخل کشور تولید کنند، اظهار نمود: این یک مسیر است اما تا زمانی که به تولید داخل برسیم امکان دارد چند ماه دیگر هم طول بکشد و اگر بتوانیم واکسن مورد نیاز مردم از هر جای دنیا تأمین و وارد نماییم، یک لحظه درنگ نمی نماییم.
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: نه تنها ۲۰۰ میلیون یورو بلکه به هر میزان که لازم باشد، برای تهیه واکسن تأمین خواهیم کرد. در زمینه تأمین واکسن چندین جلسه با وزیر بهداشت و وزیر امور خارجه و معاونانشان برگزار کردم که چه موانعی بر سر تأمین واکسن وجود دارد و البته تحریم ها در هر زمینه ها برای ما مانع بوجود می آورد ولی به فضل الهی توان مدیریت کشور تحریم ها را بی اثر کند.
تدوین دستورالعملی خاص جهت استفاده از واکسن / هیج مقام دولتی زودتر به واکسن دسترسی نخواهد داشت
جهانگیری همینطور از تدوین دستورالعملی خاص جهت استفاده از واکسن توسط وزارت بهداشت اطلاع داد و اظهار داشت: این دستورالعمل به اطلاع همه خواهد رسید و مردم مطمئن باشند که احدی خارج از دستورالعمل ها به واکسن دسترسی پیدا نخواهد کرد. هیچ مقام دولتی و خانواده مقامات دولتی خارج از دستورالعمل به واکسن دسترسی پیدا نمی کند بلکه همه مردم به صورت مشابه دسترسی پیدا خواهند کرد و امیدواریم بتوانیم هرچه سریع تر واکسن تهیه نماییم.
حتی یک ساعت برای تأمین واکسن تعلل نخواهیم کرد
وی در انتها بار دیگر تصریح کرد که حتی یک ساعت برای تأمین واکسن تعلل نخواهیم کرد و اگر کسی تعلل کند، در پیشگاه الهی مسئول است.

1399/10/06
22:53:53
5.0 / 5
845
تگهای خبر: اطلاعات , اقتصاد , پژوهش , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog