پرتو بلاگ

پذیرش مقاله دانشجوی شریف در یكی از معتبرترین ژورنال های كامپیوتر

پذیرش مقاله دانشجوی شریف در یكی از معتبرترین ژورنال های كامپیوتر

برای نخستین بار مقاله ای توسط مهدی صفرنژاد بروجنی دانشجوی دکترای دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف در ژورنال Journal of the ACM که یکی از معتبرترین ژورنال های علوم کامیپوتر است، پذیرفته شد.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، مهدی صفرنژاد بروجنی دانشجوی دکترای دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف مقاله خودرا با عنوان «تقریب فاصله ویرایش در زمان زیرمربعی: کوانتوم و نگاشت کاهش» در ژورنال Journal of the ACM که قدمت ۶۷ ساله دارد به چاپ می رساند.
انجمن ماشین های حسابگر یا ACM قدیمی ترین انجمن علمی در رشته کامپیوتر در جهان است که سالانه بیش از ۱۷۰ کنفرانس برگزار و ۵۰ ژورنال به چاپ می رساند. بیشتر این ژورنال ها مربوط به یک حوزه تخصصی هستند و ماموریت Journal of the ACM چاپ چند پژوهش برجسته از هر حوزه علوم کامپیوتر هست که ارزش ماندگار آنها اثبات شود. متأسفانه در طول ۶۷ سال انتشار این ژورنال هیچ مقاله ای از ایران و دانشگاه صنعتی شریف در آن پذیرفته نشده است.
مقاله‌ی پذیرفته شده توسط مهدی صفرنژاد بعنوان قسمتی از موضوع پایان نامه دکتری وی به راهنمایی دکتر محمد قدسی نگارش شده است.
همچنین در این مقاله دکتر محمدتقی حاجی آقایی، دکتر سعید صدیقین و دکتر سهیل احسانی از دانشگاه مریلند همکاری داشتند. در این مقاله به مسئله فاصله ی ویرایش که یکی از مهم ترین و پرکاربردترین مسائل الگوریتمی است پرداخته شده است.
این مقاله یک چارچوب جدید برای حل تقریبی این مسئله پیشنهاد می دهد که بعد از ارائه‌ی نسخه‌ی اولیه‌ی این مقاله در کنفرانس ACM-SIAM Symposium on Discrete Algorithms در سال ۲۰۱۸ مورد اقبال پژوهشگران قرار گرفت و توسط پژوهش های گوناگون مورد استفاده قرار گرفت که به ارائه الگوریتم های جدید همچون حل یک مسئله باز بعد از ۱۸ سال انجامید.
همچنین الگوریتم موازی که در این مقاله ارائه شد نیز در سه سال قبل با بررسی مسائل گوناگون در رابطه با مقایسه دو رشته در مدل نگاشت کاهش توسط پژوهشگران این حوزه دنبال شد.

1399/11/07
13:12:34
0.0 / 5
539
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog