پرتو بلاگ
در گفت وگو با پرتوبلاگ مطرح شد

بعد از بازگشایی دانشگاه ها، اولویت با چه دانشجویانی است؟

بعد از بازگشایی دانشگاه ها، اولویت با چه دانشجویانی است؟

به گزارش پرتوبلاگ قائم مقام معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به اینكه با بیان وزارت بهداشت دانشگاه ها از ۱۷ خرداد به صورت محدود و كنترل شده بازگشایی می شوند، اظهار نمود: از آنجاكه وضعیت و امكانات دانشگاه ها یكسان نیست، بنابراین تصمیم گیری های اجرایی این مسئله با عنایت به شرایط خاص، ظرفیت و امكانات هر دانشگاه متفاوت بوده و بازگشایی ها به یك شكل اجرا نمی گردد.


دکتر شاهین شادنیا در گفتگو با ایسنا با اشاره به برگزاری جلسات هم اندیشی با معاونین بهداشتی و دانشجویی دانشگاه و رؤسای بیمارستان ها و دانشکده ها جهت تصمیم گیری در مورد روش های اجرایی بازگشایی دانشگاه و برگزاری امتحانات آخر ترم، اظهار نمود: در ارتباط با نحوه حضور دانشجویان در خوابگاه ها و تغذیه دانشجویان با معاونت دانشجویی و در ارتباط با تدوین و اجرای پروتکل های بهداشتی با معاونت بهداشتی دانشگاه هماهنگی هایی صورت گرفته که بعد از جمع بندی نهایی ابلاغ می شود.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها باید از ۱۷ خرداد به صورت محدود و با در نظر گرفتن اصول ایمنی و پروتکل های بهداشتی فعالیت خویش را آغاز کنند، اظهار داشت: تمرکز و اولویت دانشگاه برنامه ریزی برای حضور حداقلی دانشجو و تنها برای آن دسته از دانشجویانی است که حضورشان در دانشگاه ضروری می باشد. بر این اساس اولویت دانشگاه در فاز اول حضور برای واحدهای عملی، دانشجویان سال آخر و نزدیک به فارغ التحصیلی و افرادی است که بر روی رساله خود کار می کنند.
آموزش های مجازی دانشگاه ادامه پیدا می کند
وی با تاکید بر اینکه آموزش های مجازی برای دروس نظریه ادامه پیدا می کند، اضافه کرد: عرضه آموزش های مجازی با هدف برنامه ریزی برای حضور حداقلی دانشجویان در دانشگاه ادامه پیدا می کند.
تصمیم گیری درباره نحوه و زمان برگزاری امتحانات آخر ترم
دکتر شادنیا در ارتباط با نحوه و زمان برگزاری امتحانات آخر ترم، با اشاره به اینکه هنوز در مورد نحوه برگزاری امتحانات تصمیم گیری قطعی صورت نگرفته، اظهار نمود: پس از بازگشایی دانشگاه و بررسی روش اجرای کار و چگونگی حضور دانشجویان در دانشکده ها و خوابگاه ها، در ارتباط با نحوه و زمان برگزاری امتحانات آخر ترم تصمیم گیری خواهد شد. البته مطمئنا طول ترم جاری نسبت به شرایط عادی طولانی تر شده و امتحانات با تاخیر برگزار می گردد.
وی با اشاره به برگزاری چندین آزمون مجازی در دانشکده ها و گروه های آموزشی دانشگاه، اظهار داشت: البته این آزمون ها به منزله آزمون های نهایی نیست و جزو امتحانات میان ترم به حساب می آید.
ارتقای جذب دانشجوی خارجی با تقویت آموزش مجازی
قائم مقام معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه فرصت پیش آمده به ارتقا و تقویت زیرساخت های آموزش مجازی دانشگاه ها منجر گردید، اظهار نمود: طی چند ماه گذشته جهش بالایی در آموزش مجازی دانشگاه اتفاق افتاد، بگونه ای که خیلی از دروس و واحدهای آموزشی توسط اعضای هیات علمی به صورت مجازی و به شکل آفلاین یا آنلاین تهیه و عرضه شد.
وی با اشاره به اینکه تقویت زیرساخت های آموزش مجازی منجر به ارتقا در جذب دانشجوی خارجی می شود، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری بیشتر در آموزش مجازی دانشگاه در آینده بسیار کمک کننده خواهد بود، چونکه شرایط را برای جذب دانشجویان خارج از کشور تسهیل می کند. بر این اساس دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه های ایران می توانند بدون احتیاج به حضور فیزیکی، در رشته هایی که قابلیت عرضه تئوریک دارد، جذب شده و ادامه تحصیل دهند.
دکتر شادنیا در ارتباط با سطح رضایت دانشجویان از عرضه آموزش های مجازی دانشگاه هم اظهار داشت: مطمئنا هر کاری در ابتدا با ایراداتی همراه می باشد و از آنجاکه آموزش مجازی جزو روش های اول آموزش دانشگاه ها نبوده و با عنایت به شرایط و زیرساخت های اینترنتی کشور، در فاز اول نواقصی خواهد داشت، با این وجود با گذشت زمان و بهبود و تقویت زیرساخت ها، شرایط تسهیل شده و سطح رضایتمندی دانشجو و استاد هم ارتقا پیدا می کند.



1399/03/11
22:51:20
5.0 / 5
1692
تگهای خبر: آنلاین , اینترنت , پزشكی , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog