پرتو بلاگ

مشاركت یكی از شركتهای دانش بنیان در طرح مهارت افزایی وزارت علوم

مشاركت یكی از شركتهای دانش بنیان در طرح مهارت افزایی وزارت علوم

مدیرعامل یکی از شرکتهای دانش بنیان از همکاری در طرح کوآپ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه اطلاع داد و اظهار داشت: علاوه بر آن به منظور پشتیبانی از ایده های دانشجویان و تیم های تحقیقاتی مبادرت به راه اندازی صندوق جسورانه کردیم.


گزارش ایسنا دکتر علی رسولی زاده، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: شرکت ما دارای ۷۰۰ نیروی متخصص است که بعد از هفت سال فعالیت در حوز هوش مصنوعی امسال توانست بعنوان کارآفرین برتر کشور معرفی شود.
وی ضمن اشاره به نقش هوش مصنوعی در زندگی مردم، اظهار نمود: مرکز تحقیقات هوش مصنوعی این شرکت موفق به تولید سامانه احراز هویت غیر حضوری شد که تابحال ۴.۵ میلیون نفر از راه این سامانه وارد بازار سرمایه شدند، ضمن آنکه این سامانه هم اکنون در قوه قضائیه به منظور احراز هویت کاربردی شده است.
رسولی زاده با تکیه بر اینکه استفاده از این سامانه در دیگر نهادها و ارگان های کشور هم در حال پیگیری است، افزود: این شرکت اهتمام ویژه ای برای ارتباط با دانشگاه دارد که در این راستا مبادرت به راه اندازی دو کالج کرده است که در این مراکز به صورت مستمر دوره های علمی و فنی برای دانشجویان به صورت مجانی برگزار می گردد.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: دانشجویان و دانش آموختگانی که با موفقیت این دوره ها را طی کنند، می توانند به مرکز هوش مصنوعی ما وارد شوند یا از راه این آموزش ها به دیگر شرکت ها و مراکز هم ورود پیدا کنند.
وی از اجرای طرح کوآپ (مهارت افزایی دانشجویان) با هدف ارتباط صنعت و دانشگاه ها در وزارت علوم اطلاع داد و اظهار داشت: این شرکت دانش بنیان هم در این طرح مشارکت فعال با دانشگاه های مختلف دارد و دانشجویان گوناگونی از راه این طرح در این شرکت حضور پیدا کرده اند.
رسولی زاده با تکیه بر اینکه این شرکت دانش بنیان تلاش کرده است تا حمایت های ویژه از رخدادهای علمی و ایونت های علمی در حوزه هوش مصنوعی داشته باشد، خاطرنشان کرد: پارسال این شرکت از تمامی کنفرانس ها و رخدادهای علمی در این عرصه حمایت کرده است، بگونه ای که به صورت عملیاتی با دانشگاه های مختلف کشور وارد همکاری شدیم و انعقاد قرارداد با دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در حوزه هوش مصنوعی در این راستا بوده است.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ضمن اشاره به شکل گیری صندوق جسورانه در این شرکت، تصریح کرد: این صندوق بستری برای پشتیبانی از طرح ها و ایده های دانشجویان، اساتید و متخصصان است که تابحال ۱۰۰ طرح به این صندوق ارسال شده و بعد از داوری های صورت گرفته ۱۰ طرح مورد حمایت مالی قرار گرفته است.
به قول وی دانشجویان، اساتید و متخصصان می توانند از راه درگاه اینترنتی صندوق جسورانه پارتیان طرح های خویش را به این صندوق ارسال نمایند و بعد از طی مراحل داوری طرح های منتخب مورد حمایت مالی قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: این شرکت دانش بنیان در حوزه معرفی هوش مصنوعی و تکنولوژی های در رابطه با آن برنامه های گوناگونی برای رسانه ها دارد که در سال آینده این برنامه ها عملیاتی خواهند شد.



1399/12/11
14:44:40
0.0 / 5
621
تگهای خبر: اینترنت , تحقیقات , تكنولوژی , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog