پرتو بلاگ
وزیر جهاد كشاورزی خبر داد؛

آغاز تست بالینی انسانی واكسن كوو پارس موسسه رازی از فردا

آغاز تست بالینی انسانی واكسن كوو پارس موسسه رازی از فردا

به گزارش پرتوبلاگ وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: فردا موسسه واکسن و سرم سازی رازی تست بالینی انسانی فاز یک و دو واکسن کوو پارس را به صورت همزمان آغاز خواهد نمود.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در آئین بهره برداری از ۸ بازار جدید میوه و تره بار و افتتاح ساختمان مدیریت متمرکز ستادی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ضمن اشاره به شروع تست بالینی واکسن کوو پارس مؤسسه رازی اظهارداشت: واکسن ایرانی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بعنوان واکسن تولید داخل آزمایشات بالینی خویش را آغاز کرده است و فردا مؤسسه واکسن و سرم سازی رازی تست بالینی فاز یک و دو واکسن کوو پارس را به صورت همزمان آغاز خواهد نمود.
وی اضافه کرد: پلت فرم این واکسن از پیشرفته ترین پلت فرم های دنیا بوده و بخشی از تکنولوژی آن استنشاقی است.
خاوازی ضمن اشاره به افزایش تولید محصولات کشاورزی در سال ۹۹ تصریح کرد: میزان تولید محصولات کشاورزی از ۱۲۵ میلیون تن عبور کرده و به ۱۳۰ میلیون تن رسیده است.
وی با بیان اینکه در بخش باغبانی هیچ مشکلی در تأمین میوه نداریم، اظهار داشت: در کشور مازاد تولید پیاز، سیب زمینی و میوه داریم و در زراعت به جز دانه های روغنی در محصولات دیگر به خودکفایی خواهیم رسید.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: امروز ۱۶ میلیون تن محصولات پروتئینی در کشور تولید می شود.
وی ضمن اشاره به این که بخش کشاورزی تولید محور شده است، اذعان کرد: برای تحول، رویکرد ما کشاورزی مبتنی بر بازار است، زنجیره ارزش یعنی قبل از کاشت توسط کشاورز تا رسیدن به سفره، حلقه ها در نظر گرفته شده باشد و کشاورز سهم خویش را در خرید ببیند.
خاوازی خاطرنشان کرد: امروز سهم کشاورزان در کشور ما هنوز کمرنگ است، در حالیکه در خیلی از کشورها سهم کشاورز به ۵۰ درصد رسیده است.
وی اضافه کرد: دنیا به سمت کشاورزی قراردادی پیش می رود و ما امیدواریم بتوانیم کشاورزی کشور را به این سمت سوق دهیم.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما جزو کشورهایی هستیم که سلامت ترین محصولات را تولید می نماییم، تصریح کرد: استفاده کشاورزان ایران از کود شیمیایی یک سوم و از سم و آفت کش یک ششم نسبت به میانگین جهانی است و محصولات ما از نظر باقی مانده آفت کش ها سلامتی بالایی دارد.
وی اظهار داشت: سازمان میادین پناهگاه اقشار صدمه پذیر جامعه است و باید کمک نماییم میوه و تره بار به وفور وارد میادین کشور شود تا به دست مصرف کننده برسد.
خاوازی ضمن اشاره به این که باید علاوه بر مصرف کننده جایگاه تولید کننده را هم در نظر بگیریم، تاکید کرد: اگر به تولیدکنندگان در میادین میوه و تره بار غرفه اختصاص پیدا کند، این تولیدکنندگان می توانند محصولات خویش را بی واسطه به فروش برسانند و از این قشر حمایت می شود.
وی اضافه کرد: وافر بودن میادین در مقابل محصولات مازاد مانند بادمجان، پیاز، گوجه فرنگی و … می تواند به کشاورزان کمک نماید.
وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با عنایت مسؤلان و دستگاههای ذی ربط، بارانداز بزرگ محصولات پروتئینی در شرق، جنوب شرق و غرب تهران، در چارچوب تفاهمنامه راه اندازی شود تا بتوانیم این محصولات را در میان مردم استان تهران عرضه نماییم.


منبع:

1399/12/11
20:27:24
0.0 / 5
723
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog