پرتو بلاگ

ظرفیت پذیرش آزمون دكتری ۱۴۰۰

ظرفیت پذیرش آزمون دكتری ۱۴۰۰

پرتوبلاگ: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش حدودا ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اطلاع داد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی ضمن بیان این مطلب به ظرفیت پذیرش داوطلب در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی اطلاع داد و اظهار نمود: باآنکه هنوز ظرفیت پذیرش داوطلبان در این آزمون نهایی نشده است اما پیشبینی می نماییم حدودا ۱۲ هزار داوطلب در دانشگاه های دولتی و غیرانتفاعی پذیرفته شوند.
ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: برپایه پیشبینی هایی که می نماییم حدودا ۱۲ هزار داوطلب هم در آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۰ پذیرفته خواهند شد. ازاین رو به صورت کلی حدود ۲۵ هزار نفر از ۱۸۵ هزار داوطلب دکتری در این آزمون وارد دانشگاه ها می شوند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: نتیجه اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در هفته اول فروردین اعلام خواهد شد و داوطلبان از هفته اول اردیبهشت ماه انتخاب رشته خویش را آغاز خواهند کرد.
دکتر خدایی اضافه کرد: مصاحبه های تخصصی پذیرفته شدگان آزمون دکتری ۱۴۰۰ از اوایل خرداد ماه شروع می شود و به تدریج دو تا دو ماه و نیم ادامه دارد.
وی تصریح کرد: ما بیشتر از سه برابر ظرفیت داوطلب برای مصاحبه به دانشگاه ها و موسسات آموزشی معرفی می نماییم و بر مبنای حدنصابی که دانشگاه ها تعیین می کنند این معرفی آغاز می شود اما حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر داوطلب برای مصاحبه معرفی می نماییم.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: ۵۰ درصد نمره داوطلب برپایه آزمون و ۵۰ درصد هم مصاحبه خواهد بود و با عنایت به مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی در مرحله اول معرفی و مرحله مصاحبه حدنصاب نمره را خواهیم داشت.





منبع:

1399/12/16
14:00:44
0.0 / 5
518
تگهای خبر: دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog