پرتو بلاگ
رئیس دانشگاه فرهنگیان:

نیاز این دانشگاه به تقویت زیرساخت های آموزش مجازی بیشتر از سایر دانشگاه ها است

نیاز این دانشگاه به تقویت زیرساخت های آموزش مجازی بیشتر از سایر دانشگاه ها است

پرتوبلاگ: رئیس دانشگاه فرهنگیان با تاكید بر ضرورت تقویت و ایجاد سرور و دیتا سنترها در این دانشگاه، خاطرنشان كرد: آموزش در دانشگاه فرهنگیان به صورت حضوری و رودررو پایه گذاری و بر آن تاكید شده بود و نیازی به افزایش و تقویت سرور و دیتا سنتر ها نبود حالا و در شرایط جدید این دانشگاه بیشتر از سایر دانشگاه ها نیاز دارد تا زیر ساخت های آن با قدرت، دقت و سرعت تقویت شود، تاخیر در انجام آن سبب افزایش هزینه ها و از دست دادن زمان خواهد شد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر حسین خنیفر در جلسه شورای مدیران کل دانشگاه فرهنگیان با مبحث بررسی و عرضه گزارش پیرامون فعالیتهای دانشگاه فرهنگیان در روزهای کرونا، با اشاره به آثار و عواقب جسمی و روحی کرونا بر افراد و زندگی اجتماعی، اظهار داشت: با پدیداری ویروس کرونا جهان یک دفعه وارد کریدور زیستی جدید و زندگی متفاوت شد و پا گذاشتن به فضای مجازی، ایجاد اصلاحات جدید و اخلاق، رفتار ها و تعاملات متفاوت همچون تغییرات بود.
وی بی قراری های اجتماعی، کج خلقی، تندی، ناهنجاری و حتی پوچی را از عوارض غیر مرئی کرونا برشمرد و اضافه کرد: در این شرایط تعامل موثر با محیط و اقناع مخاطبان از مولفه های با اهمیت در آموزش خواهد بود.
دکتر خنیفر با اشاره به اینکه ما وارد زیست بوم جدیدی می شویم که با فرصت و تهدید و ابهام همراه می باشد، تصریح کرد: در این شرایط هر انسان فکوری باید برای فعالیتهای خود ایده داشته باشد چه این شرایط یک روز ادامه یابد چه یکسال و یا بیشتر.
وی این برهه از زمان را دوره خودیابی، خودپالایی و عامل ریختن ترس از تغییر و محدودیت ها دانست و غافلگیری بشر، ناشناخته بون عواقب واثرات این بیماری و همینطور ایجاد خلاقیت، نوآوری و شگفتی را از خصوصیت های این برهه عنوان نمود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش در مورد اهمیت دانشگاه فرهنگیان بعنوان پرورش دهنده معلم مورد نیاز در عصر کرونا و بعد از آن و ظرفیت بوجود آمده فضای مجازی در این ایام، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان با استفاده از ظرفیت بوجود آمده آموزش های مجازی می تواند با شرط تقویت زیرساخت ها پذیرش و آموزش دانشجومعلم را افزایش دهد.
وی با تاکید بر ضرورت تقویت و ایجاد سرور و دیتا سنترها در دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: آموزش در دانشگاه فرهنگیان به صورت حضوری و رودررو پایه گذاری و بر آن تاکید شده بود و نیازی به افزایش و تقویت سرور و دیتا سنتر ها نبود حالا و در شرایط جدید این دانشگاه بیشتر از سایر دانشگاه ها نیاز دارد تا زیر ساخت های آن با قدرت، دقت و سرعت تقویت شود، تاخیر در انجام آن سبب افزایش هزینه ها و از دست دادن زمان خواهد شد.
دکتر خنیفر با اشاره به اینکه ضروریست تا درک شرایط و افق های پیش رو را داشته باشیم و بخصوص برای مهر و سال پیش رو آماده شویم، افزود: تجارب بین المللی و اقتباس های مفید از طرح های جلوگیری از کرونا در دنیا همچون کاهش افراد، تقلیل ساعت، استفاده از حائل های فیزیکی و رعایت فاصله فیزیکی، شیفت پارادایمی آموزش تلفیقی، ترکیبی و به گزینی می تواند در این راستا سود بخش باشد.
ایشان در ادامه با اشاره به نکاتی در مورد آموزش در روزهای کرونا، اظهار نمود: باید بدانیم کجا هستیم، ارزیابی مسیر بخصوص در آغاز و آخر ترم تحصیلی آینده اهمیت دارد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان لزوم توانمند سازی منابع انسانی متناسب با آموزش lms، طراحی سناریوهای مختلف در مدیریت آموزش برای شرایط کنونی، تعریف شرح وظایف جدید برای فعالیت های غیر حضوری و غیر اشرافی و نیاز آموزش مجریان و دست اندرکاران در این راستا را از نکات مورد توجه عنوان نمود.
ایشان در ادامه به شیوه های جدید ارزشیابی به اقتضای شرایط اشاره و خاطرنشان کرد: شناسایی ظرفیت های پنهان برای شرایط خاص، استفاده از امکانات داخلی، نظارت دقیق بر عملکرد و استفاده از زمان، دقت، صحت و سرعت در پاسخگویی به مکاتبات، تعامل موثر با محیط و اقناع مخاطبان، برگزاری جلسات توجیهی و هم فکری و بهره مندی از ظرفیت خیرین برای آموزش شایسته و با کیفیت در این ایام باید مورد دقت و نظر قرار گیرند.
دکتر خنیفر در ادامه تقلیل کارکرد آموزش و پرورش به آموزش صرف و غفلت از تربیت را از خطرات شرایط جدید برشمرد و خاطرنشان کرد: شاه بیت اصلی سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تربیت است، اگر کارکرد آموزش تقلیل پیدا کند، رقبا به میدان آمده و آموزش را به صنعت آموزش تبدیل می کنند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، وی با اشاره به اینکه تبدیل نهاد آموزش دانشگاه به بنیاد تربیتی ملاک است و باید اصالت دانشگاه در آموزش حضوری و چهره به چهره حفظ شود، اظهار نمود: ارتباط فرهنگی دانشگاه با دانشجویان نباید صدمه ببیند، بهترین سبک مدیریت در آموزش، سبک ارتباطی است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان دنیای سال 2020 نقطه عطف بشر و فرصت تاریخی برای محک آموزش دانست و اظهار داشت: کرونا به زعم انسان های خوشبین فرصتی طلایی است برای تقویت مقاومت، مواجه با تغییر و نمایش قدرت سازمان ها و انسان ها در همراهی با بحران هاست.
او در آخر بر رصد مداوم فعالیت ها در دانشگاه فرهنگیان استان ها، تصریح کرد.



1399/04/09
13:36:05
5.0 / 5
2024
تگهای خبر: جهان , دانشگاه , دیتا , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog