پرتو بلاگ
ناسا منتشر كرد؛

تصاویر ماهواره ای از حركت توده گرد و خاك عظیم به سمت امریكا

تصاویر ماهواره ای از حركت توده گرد و خاك عظیم به سمت امریكا

به گزارش پرتوبلاگ ناسا تصاویر ماهواره ای جدیدی را از حركت یك توده عظیم گرد و خاك از سمت شمال قاره آفریقا به سمت قاره آمریكا منتشر نموده است.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از اسلش گیر، پیشبینی می شود این توده در زمان رسیدن به قاره آمریکا مشکلات زیادی را به خصوص در قاره آمریکای شمالی و مرکزی ایجاد کند.
وقوع این پدیده تازگی ندارد و در سال های گذشته هم روی داده، اما برآوردهای ناسا نشان داده است حجم گرد و خاکی که این دفعه از راه توفان مورد اشاره به قاره آمریکا منتقل می شود، بیشتر از دفعات گذشته است. تصاویر مذکور با استفاده از ماهواره NASA-NOAA Suomi NPP تهیه شده است.

گرد و خاک مورد اشاره در تاریخ ۲۳ و ۲۴ ژوئن به شبه جزیره یوکاتان مکزیک رسیده و از اواخر روز ۲۴ ژوئن وارد بخش هایی از آمریکا شده است. توفان گرد و خاک مذکور در روز ۱۸ ژوئن منطقه ای به وسعت ۲۴۰۰ کیلومتر مربع را پوشش می داد که این رقم در تاریخ ۱۸ ژوئن به بیشتر از ۸۰۰۰ کیلومتر مربع رسیده است.
مقامات بهداشتی آمریکا بیم دارند ذرات گرد و خاکی که از این طریق در نقاط مختلف این کشور پخش می شود، سلامتی مردم را در شرایط شیوع کرونا به شدت تحت تاثیر قرار دهد. البته این ذرات در نقاط ساحلی و زمین های بایر به تثبیت سواحل و باروری زمین کمک می کنند.


منبع:

1399/04/10
23:51:17
5.0 / 5
1929
تگهای خبر: ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog