پرتو بلاگ

تولد نخستین نوزاد با آنتی بادی ویروس كرونا

تولد نخستین نوزاد با آنتی بادی ویروس كرونا

پرتوبلاگ: پزشکان از تولد نخستین نوزاد جهان که بدن وی دارای آنتی بادی ویروس کرونا است آگاهی داده اند. این نوزاد فرزند یک مادر شاغل در بیمارستانی در آمریکاست که واکسن تزریق کرده است.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از گاردین، این مادر در سی و ششمین هفته حاملگی خود نخستین دوز از واکسن کرونای خودرا دریافت کرده بود و حالا فرزند وی با آنتی بادی این ویروس متولد شده است.
این مادر در فلوریدای جنوبی زندگی می کند و نوزاد دختر متولد شده وی کاملاً سالم می باشد. شناسایی آنتی بادی کرونا در بدن این نوزاد سه هفته پس از تولد وی و با بررسی خون بند ناف وی انجام شده است.
محققان چنین نتیجه گرفته اند که احتمالاً تزریق واکسن کرونا به مادران حامله سبب مصونیت نوزادان آنها نیز می شود. این امر در مورد تمامی انواع واکسن های تولیدشده کرونا مصداق خواهد داشت.
البته هنوز مشخص نیست آنتی بادی تولید شده در بدن این نوزاد و سایر نوزادان مشابه تا چه حد مصونیت در مقابل ابتلاء به ویروس کرونا در افراد به وجود می آورد. اما انتظار می رود با افزایش تعداد مادرانی که واکسن کرونا را در دوران حاملگی خود تزریق کرده اند، دراین زمینه اطلاعات بیشتری به دست آید.


منبع:

1400/01/06
01:55:11
5.0 / 5
705
تگهای خبر: اطلاعات , جهان , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog