پرتو بلاگ

اعلام سیاست وزارت علوم در نحوه برگزاری امتحانات اختتام ترم

اعلام سیاست وزارت علوم در نحوه برگزاری امتحانات اختتام ترم

پرتوبلاگ: وزارت علوم با ارسال نامه ای به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی بر کاهش سهم آزمون در ارزشیابی امتحانات اختتام ترم دانشجویان و برگزاری امتحانات حضوری در مناطق کم خطر تاکید نمود.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، معاونت آموزشی وزارت علوم تاکید کرد؛ جهت گیری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی به سمت آموزش الکترونیکی به منزله بهترین راه برای حفظ و استمرار آموزش در دوره همه گیری بیماری کووید ۱۹ از سال قبل به مرحله اجرا گذاشته شد.
همچون آثار و نتایج این نوع آموزش موضوع نحوه ارزشیابی از میزان و کیفیت یادگیری دانشجویان بوده است، بر این اساس در صورتیکه فرصت مناسبی تا اختتام ترم دانشجویان وجود دارد، انتظار می رود در دانشگاه ها به نحوی برنامه ریزی شود که با فرض استمرار وضعیت اضطراری در همه مناطق کشور تا اختتام نیم سال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برنامه ریزی و اقدامات لازم برای ارزشیابی مستمر از دانشجویان صورت پذیرد تا سهم آزمون اختتام نیم سال در تعیین نمره نهایی دانشجو به میزان حداقلی تخفیف پیدا کند.
برمبنای تاکید وزارت علوم، در مناطق کم خطر از نظر همه گیری بیماری زمینه حضور دانشجویان جهت شرکت در آزمون اختتام ترم بررسی و مقدمات برگزاری امتحان حضوری در نظر گرفته شود.
همین طور تدبیر دانشگاه ها در برگزاری امتحانات حضوری باید با حفظ و مراعات دقیق همه پروتکلهای بهداشتی و آخرین دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هماهنگ باشد.




منبع:

1400/01/09
14:09:29
5.0 / 5
634
تگهای خبر: الكترونیك , دانشگاه , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog