پرتو بلاگ
طی ۲ سال اول ماموریت؛

ماهواره ناسا 2200 سیاره احتمالی را رصد كرد

ماهواره ناسا 2200 سیاره احتمالی را رصد كرد

پرتوبلاگ: ماهواره تس متعلق به ناسا طی 2 سال اول ماموریت خود بیش از 2200 سیاره احتمالی رصد کرده است. حال آنکه تصور می شد در این زمینه 1600 سیاره احتمالی رصد کند.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از انگجت، ماهواره TESS به سرعت از اهدافی که برای آن تعیین شده، پیشی گرفته است. ناسا اعلام نمود این ماهواره از زمان شروع فعالیت خود در سال ۲۰۱۸ میلادی تا حالا بیش از ۲۲۰۰ سیاره احتمالی رصد کرده است.
صدها مورد از این مشاهدات، سیاراتی کوچک تر هستند که تعدادی از آنها صخره ای و شبیه زمین به حساب می آیند. البته این امر لزوماً به مفهوم قابل سکونت بودن آنها نیست.
آمار مذکور در حالی ارائه شده که پیش بینی می شد TESS در ۲ سال نخست ماموریت خود ۱۶۰۰ سیاره رصد کند. تعدادی از اکتشافات ماهواره مذکور عجیب و غریب هستند. بعنوان مثال سیاره صخره ای TOI-۷۰۰d فقط ۱۰۰ سال نوری با ما فاصله دارد. سیاره LHS۳۸۴۴b یک ابر زمین بسیار داغ است که مدار آن ۱۱ ساعت طول می کشد.
البته هیچ تضمینی وجود ندارد بررسی های دقیق تمام یافته های این ماهواره را تأیید کنند، بطوریکه تا حالا کشف ۱۲۰ سیاره تأیید شده است. از طرف دیگر ناسا تصمیم دارد با بهره گیری از ابزارهای آتی مانند تلسکوپ فضایی جیمز وب سیاره های احتمالی را با دقت بیشتری بررسی کند.


منبع:

1400/01/16
20:16:39
5.0 / 5
830
تگهای خبر: تلسكوپ , سیاره , فضا , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog