پرتو بلاگ

آمار نهایی داوطلبان آزمون ارشد علوم پزشكی

آمار نهایی داوطلبان آزمون ارشد علوم پزشكی

به گزارش پرتوبلاگ بیشتر از ۶۷ هزار داوطلب، جهت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی دانشگاه ها برای سال ۱۴۰۰ ثبت نام کردند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، مهلت ثبت نام مجدد متقاضیان جهت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی سال ۱۴۰۰ از راه سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی چهارشنبه ۲۵ فروردین به پایان رسید.
با عنایت به تمدید مھلت ثبت نام برای دومین بار، داوطلبانی که موفق به ثبت نام نشده، یا ھزینه ثبت نام را پرداخت کرده و ثبت نام نکرده بودند و افرادی که احتیاج به تصحیح اطلاعات و مدارک خود داشتند، می توانستند تا آخر وقت روز چهارشنبه نسبت به ثبت نام یا ویرایش و تکمیل مدارک خود در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی https: //www.sanjeshp.ir/ اقدام نمایند.
بر این اساس تعداد ۶۷ هزار و ۵۲۲ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای سال ۱۴۰۰ ثبت نام کردند.
برپایه اعلام مراجع ذی ربط، در مورد رشته ھای مشمول استفاده از سھمیه بومی قانون برقراری عدالت آموزشی و اصلاحات بعدی، فقط رشته روانشناسی بالینی مورد نیاز اعلام شده که دانشگاه ھای محل تعھد و خدمت بعد از آخر تحصیلات در سایت مرکز سنجش آموزش کشور قرار دارد.
داوطلب حائز شرایط سھمیه بومی، می تواند ھر یک از دانشگاه ھای پذیرنده دانشجو اعلام شده را برگزیده و در صورت پذیرش ادامه تحصیل دھد ولی پس از آخر تحصیل دوره تعھد خویش را باید در دانشگاھی که متعھد خدمت سھمیه بومی شده، بگذراند.
برپایه اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، آزمون کارشناسی ارشد رشته ھای گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ طبق برنامه ریزی قبلی مقرر است در ایام ۳۰ و ۳۱ اردیبھشت سال جاری برگزار گردد.



1400/01/29
21:13:20
5.0 / 5
520
تگهای خبر: اطلاعات , پزشكی , دانشگاه , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog