پرتو بلاگ

دفترچه انتخاب رشته پذیرفته شدگان آزمون دكتری منتشر گردید

دفترچه انتخاب رشته پذیرفته شدگان آزمون دكتری منتشر گردید

پرتوبلاگ: دفترچه انتخاب رشته های مقطع دکتری«Ph.D» (نیمه متمرکز ) سال 1400 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دفترچه راهنمای انتخاب رشته پذیرفته شدگان آزمون ورودی مقطع دکتری«Ph.D» (نیمه متمرکز ) سال ۱۴۰۰ بوسیله درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org منتشر گردید.
آن دسته از متقاضیانی که بر طبق مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی شده اند، می توانند از امروز دوشنبه مورخ ۳۰ فروردین تا روز پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه نسبت به ثبت کدرشته محل های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل درصورت وجود) باتوجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده اند، بوسیله درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.
برمبنای اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ داوطلب در آزمون دکتری ۱۴۰۰ مجاز شدند و بدون لحاظ ظرفیت دانشگاه ها آزاد اسلامی، امسال ۱۲ هزار و ۳۲ نفر در آزمون دکتری دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم پذیرفته خواهند شد.
متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته می باشند و مشتاق انتخاب رشته های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است با کد دسترسی مندرج در کارنامه به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و برمبنای اطلاعیه های مربوط که در سایت آن دانشگاه اطلاع رسانی شده، اقدام نمایند.
مصاحبه های تخصصی پذیرفته شدگان آزمون دکتری ۱۴۰۰ از اوایل خرداد ماه شروع می شود و به مدت دو تا دو ماه و نیم ادامه دارد.
بیش از سه برابر ظرفیت، داوطلب برای مصاحبه به دانشگاه ها و موسسات آموزشی عرضه شدند و برمبنای حدنصابی که دانشگاه ها تعیین می کنند پذیرش انجام می شود.
به عبارت دیگر، مجموعا حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر داوطلب برای مصاحبه به دانشگاهها معرفی می گردند و ۵۰ درصد نمره داوطلب بر طبق آزمون و ۵۰ درصد نیز برمبنای مصاحبه خواهد بود و باتوجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مرحله اول معرفی و مرحله مصاحبه، حدنصاب نمره محاسبه می گردد.




منبع:

1400/01/30
20:26:49
5.0 / 5
473
تگهای خبر: دانشگاه , سازمان , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog