پرتو بلاگ

دانشگاه مذاهب اسلامی به شبكه دانشگاههای مجازی جهان اسلام پیوست

دانشگاه مذاهب اسلامی به شبكه دانشگاههای مجازی جهان اسلام پیوست

به گزارش پرتوبلاگ در مراسمی با حضور دکتر سید محمد حسینی رئیس دانشگاه و کریم نجفی برزگر، دبیرکل دانشگاه های مجازی جهان اسلام، دانشگاه مذاهب اسلامی با امضای تفاهمنامه همکاری بین طرفین، به شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام پیوست.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، در این مراسم که امروز با حضور دکتر سیدمحمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و کریم نجفی برزگر، دبیرکل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام و تعدادی از اساتید و دانشگاهیان برگزار گردید، تفاهم نامه همکاری بین دو طرف در زمینه فعالیت های علمی و تربیت دانشجویان خارجی به امضا رسید.
دکتر سید محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در این مراسم عنوان کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی یک رسالت بین المللی دارد و امیدوارم با عضویت فعال در شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام، بتوانیم دانشگاه مذاهب اسلامی را به کشورهای عضو این شبکه معرفی نماییم.
دکتر حسینی اضافه کرد: با امضاء این تفاهمنامه همکاریهای علمی، مطالعاتی، فرهنگی، فکری و مدیریتی در عرصه ملی و بین المللی با عنایت به ظرفیت های طرفین در انتقال دانش و فناوری به صورت مجازی ایجاد و توسعه می یابد.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی زاده انقلاب است و دانشجویان آن با نگاه تقریبی آماده خدمت می شوند و رسالت خطیر خویش را انجام می دهند؛ بنابراین هرچقدر ما در این حوزه فعالیت نماییم که در کشورهای مختلف نخبگانی برای فعالیت در زمینه وحدت داشته باشیم، به نفع جهان اسلام است.
وی با تاکید بر لزوم استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت این شبکه بخصوص در زمینه علم و فناوری اظهار داشت: دانشگاه مذاهب اسلامی در فصل جدید بنا دارد فعالیت های خویش را فراتر از مرزهای جغرافیایی افزایش دهد و در سطح بین المللی تبادل استاد و دانشجو و همکاریهای فکری و پژوهشی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: از شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام انتظار داریم دانشگاه مذاهب اسلامی را به 57 کشور عضو خود بشناساند و در زمینه نخستین فراخوان جذب دانشجو از سراسر جهان که در مهرماه عرضه می شود، به ما کمک نماید.
دکتر حسینی اظهار داشت: دانشگاه مذاهب اسلامی ظرفیتهای بسیار بالایی در کشورهای محتلف دارد؛ ما از فرصتهای مطالعاتی به میزبانی دانشگاه مذاهب اسلامی استقبال می نماییم، همینطور با عنایت به بحث انتشار کرونا و عدم امکان برگزاری همایشهای حضوری، برای برگزاری وبینارها هم اعلام آمادگی می نماییم.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی بخش علمی کنفرانس وحدت اسلامی که همه ساله برگزار می گردد را بر عهده دارد و مقرر است نشستهای مقدماتی این کنفرانس را برگزار نماییم.
دکتر حسینی در انتها اظهار داشت: امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مذاهب اسلامی و شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام در ماه مبارک رمضان را به فال نیک می گیریم و مصمم هستیم تا با تشکیل کمیته راهبردی مفاد این تفاهمنامه عملیاتی شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، در ابتدای این مراسم کریم نجفی برزگر، دبیرکل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام، به بیان توضیحاتی راجع به عملکرد این شبکه پرداخت و ضمن اشاره به فعالیتهای دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار داشت: دانشگاه مذاهب اسلامی مساله وحدت که از مهم ترین مسائل جهان اسلام است را دنبال می کند و ما امیدواریم با امضای تفاهمنامه همکاری بتوانیم فعالیتهای خود در عرصه بین المللی تقریب که یکی از اهداف علما در طول تاریخ بوده است، را گسترش دهیم تا فرهنگ و اندیشه تقریب در کشورهای دیگر هم تقویت شود.




منبع:

1400/01/31
19:34:26
5.0 / 5
521
تگهای خبر: پژوهش , جهان , دانشگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog