پرتو بلاگ

پاسخ به نیازهای نقشه برداری كشور توسط شركتهای دانش بنیان

پاسخ به نیازهای نقشه برداری كشور توسط شركتهای دانش بنیان

به گزارش پرتوبلاگ شرکتهای دانش بنیان حوزه ژئوماتیک به نیازهای فناورانه سازمان نقشه برداری کشور پاسخ می دهند.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری، سازمان نقشه برداری کشور یکی از دستگاههای اجرایی و متولی در عرصه تولید نقشه و اطلاعات مکان محور در کشور به حساب می آید که با انعقاد تفاهمنامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری خویش را با ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی با محوریت گروه ژئوماتیک شروع کرده است.
بر اساس این تفاهمنامه همکاری، نیازهای فناورانه و گلوگاهی این سازمان شناسایی و اولویت بندی و به شرکتهای دانش بنیان حوزه ژئوماتیک عرضه شد تا پاسخی علمی و فناورانه به این نیازها عرضه شود.
از جمله نیازهای شناسایی شده در این عرصه میتوان به «طراحی و ساخت دوربین رقومی»، «طراحی و ساخت دوربین رقومی عکسبرداری هوایی» و «طراحی و ساخت بخش ذخیره ساز دوربین UltraCam-D »، «طراحی و ساخت اسکنر متریک» اشاره نمود.
همچنین «طراحی و پیاده سازی سامانه یکپارچه و تحت شبکه به هنگام رسانی برخط نقشه های ۱: ۲۵۰۰۰»، «طراحی و توسعه سامانه GNSS بومی»، «طراحی و ساخت شتاب سنج اتمی»، «طراحی و ساخت پیش نشانگر زلزله با استفاده از مشاهدات ثقل سنجی» و «ساخت ذخیره ساز برای ذخیره تصاویر رقومی ناشی از اسکن تصاویر آنالوگ» از دیگر نیازهای فناورانه شناسایی شده در این حوزه می باشد.
برخی از این نیازهای فناورانه شناسایی شده و موافقت نامه همکاری سه جانیه بزودی منعقد می شود و در مورد سایر نیازها هم فراخوان عمومی با همکاری سازمان نقشه برداری کشور صورت می گیرد.

1400/02/21
10:38:43
5.0 / 5
696
تگهای خبر: اطلاعات , دوربین , سازمان , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog