پرتو بلاگ
رئیس دانشگاه جامع علمی و كاربردی اردبیل:

۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه علمی كاربردی اردبیل جذب بازار كار شدند

۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه علمی كاربردی اردبیل جذب بازار كار شدند

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اردبیل اظهار داشت: سالانه بیش از 2 هزار نفر از این مجموعه آموزشی فارغ التحصیل و باتوجه به مهارت و تخصص خود وارد بازار کار می شوند.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از مهر، داریوش لطیفی که عصر روز سه شنبه در جشنواره انتخاب مدرسان برتر علمی کاربردی سال ۱۴۰۰ در اردبیل سخن می گفت با اعلان اینکه بزرگترین معلمان امامان و پیامبران هستند اظهار نمود: جایگاه معلمان و مدرسان همیشه یک مقام ویژه و مقدس بوده و دانشگاه ها نیز در امتداد تربیت دانشجویان نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.
وی از فعالیت بیش از ۶۰۰ مدرس در دانشگاه علمی و کاربردی استان اردبیل آگاهی داد و اضافه کرد: با تلاش شبانه روزی این مدرسان دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی در زمینه های عملی و مهارتی بسیار پیشرفت کرده و در جامعه مشغول به فعالیت شده اند.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اردبیل اساس این مجموعه علمی را مهارت آموزی در کنار کسب علم و دانش عنوان نمود و اظهار داشت: نیاز واقعی جامعه در عصر فعلی فعالیت دانش آموختگان با دانسته های عملی و تجربی است و در این راستا اقدامات بسیاری مؤثری در این واحد آموزشی انجام شده است.
لطیفی به اقدامات انجام شده در زمینه افزایش کیفیت و کمیت خدمات به دانشجویان نیز اشاره نمود و افزود: تمامی مدرسان و کادر اداری این دانشگاه با تکنولوژی های جدید آموزشی اهتمام در ارائه بهترین و سریع ترین خدمات را دارند بطوریکه دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل دو سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر کشوری دراین زمینه شده است.
وی تعداد دانشجویان این مرکز آموزشی را ۳۸۰۰ نفر در ۱۳ مرکز فعال علمی و کاربردی اعلام نمود و اظهار داشت: ۸ درصد دانشجویان استان اردبیل در این دانشگاه تحصیل می کنند که با احتساب میزان تحصیل و آموزش دانشجویان در مراکز فنی و حرفه ای این آمار به ۱۲ درصد می رسد.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اردبیل از تسریع پذیرش دانشجویان از سال ۱۳۹۵ در استان آگاهی داد و بیان کرد: اکنون در سال ۹۹ این میزان از ثبت نام به بالای ۸۵ درصد رسیده و تمامی دانشجویان نیز باتوجه به نیاز بازار هدف و اشتغال در رشته های مختلف مشغول به تحصیل می شوند.
لطیفی دانشگاه علمی و کاربردی را از پیشگامان برگزاری دوره های کوتاه مدت عنوان نمود و اضافه کرد: در این راستا ۲۸ برنامه درسی شامل ۱۵ تک دوره و ۱۳ تک درسی به متقاضیان رشته های مختلف ارائه شده و در سال ۱۴۰۰ نیز این دوره ها افزایش خواهد داشت
وی اشاره کرد: از اهداف و اقدامات دیگر این واحد آموزشی جذب مدرسان نخبه و تراز اول است و در این راستا در سال قبل ۳۹ مدرس جهت آموزش مهارت های تخصصی به دانشجویان جذب شده اند.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اردبیل از اشتغال بیش از ۵۰ درصد فارغ التحصیلان این واحد آموزشی در بازار کار آگاهی داد و اظهار داشت: سالانه بیش از ۲۰۰۰ نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند که از این تعداد ۱۲۸۰ نفر وارد بازار کار شده و باتوجه به مشاغل و مهارت های خود موفق به کسب در آمد می شوند.
لطیفی به برگزاری چندین استارتاپ و شتاب دهنده علمی و آموزشی در این دانشگاه اشاره نمود و اضافه کرد: رویداد شتاب با موضوع عسل، ایمنی و بهداشت، مهندسی خودرو و گیاهان دارویی و ۳ سمینار ملی نیز توسط اساتید و دانشجویان نخبه این دانشگاه برگزار شده است.
وی از درخشش دانشجویان این دانشگاه در مسابقات ورزشی نیز سخن گفت و اضافه کرد: دانشجویان این واحد آموزشی در مسابقات دارت کشوری جزو نفرات برتر بوده و مسابقات ورزشی کشتی قهرمانی نیز به میزبانی دانشگاه علمی و کاربردی استان اردبیل در سال قبل برگزار شده است.

1400/02/31
18:19:48
5.0 / 5
665
تگهای خبر: تكنولوژی , خدمات , دانشگاه , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog