پرتو بلاگ
معاون آموزشی دانشگاه تهران پیشنهاد داد

دانشجویان تحصیلات تكمیلی در اولویت واكسیناسیون قرار بگیرند

دانشجویان تحصیلات تكمیلی در اولویت واكسیناسیون قرار بگیرند

به گزارش پرتوبلاگ معاون آموزشی دانشگاه تهران با تاکید بر لزوم واکسیناسیون اعضای هیئت علمی و دانشجویان در فصل تابستان اظهار داشت: اگر امکانات موجود شرایط را برای واکسیناسیون کامل دانشجویان و اعضای هیئت علمی در فصل تابستان(پیش از شروع ترم تحصیلی جدید) فراهم نمی کند پس دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اولویت دریافت واکسن کرونا باشند.


دکتر سیدحسین حسینی در گفتگو با ایسنا با تاکید مجدد بر اینکه باید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ترتیبی اتخاذ کند تا قبل از آغاز ترم تحصیلی جدید دانشجویان و اعضای هیئت علمی ضد کرونا واکسینه شوند، اظهار نمود: در این صورت از مهر ماه بخشی از کلاس ها حضوری خواهد بود.
وی وضعیت کلاس های آموزشی دانشگاه تهران در سال تحصیلی جدید را منوط به وضعیت واکسیناسیون دانشجویان و اعضای هیئئت علمی برشمرد و اضافه کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی بر خلاف دوره کارشناسی علاوه بر واحدهای عملی نیازمند پژوهش و تحقیق هستند و ناگزیر به اجازه برای حضور فیزیکی آنها در آزمایشگاه ها برای گذراندن واحدهای عملی هستیم.
معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: هر چند دانشگاه تهران ترتیبی اتخاذ نموده است تا دانشجویانی با واحدهای عملی بتوانند به صورت محدود حضور داشته باشند اما این مورد با خواسته واقعی فاصله دارد و دانشجویان فراهم شدن شرایطی برای بازگشایی دانشگاه ها و برگزاری کلاس های حضوری را خواهان هستند.
دکتر حسینی با بیان اینکه با وجود انجام واکسیناسیون و امکان فراهم شدن حضور فیزیکی در دانشگاه ها و کلاس های درس هم چنان بخشی از دروس دانشگاهی کماکان الکترونیکی عرضه می شوند، تصریح کرد: درصورتی که واکسیناسیون دانشجویان با عنایت به موجودی واکسن در کشور به اولویت بندی نیاز داشته باشد، باید دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اولویت قرار گیرند و در ادامه و با فاصله دو ماهه دانشجویان کارشناسی ضد این بیماری واکسینه شوند.
او در آخر خاطرنشان کرد: با عنایت به وضع موجود و همه گیری بیماری کرونا در ایران و جهان باید برای پیشگیری از بروز بحران در سطح کلان تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا در کشور بود.




منبع:

1400/03/29
11:15:15
5.0 / 5
713
تگهای خبر: الكترونیك , پزشكی , پژوهش , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog