پرتو بلاگ

ساختار نهایی سند امنیت غذایی و كشاورزی دانش بنیان بررسی می شود

ساختار نهایی سند امنیت غذایی و كشاورزی دانش بنیان بررسی می شود

به گزارش پرتوبلاگ دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: تلاش ما این است که سند امنیت غذایی و کشاورزی دانش بنیان طی چند هفته آینده بررسی اولیه اش تمام شده و ساختار نهایی آن در ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی شود.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از شورایعالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی در نشست بررسی پیش نویس سند امنیت غذایی و کشاورزی دانش بنیان اظهار داشت: تدوین سند امنیت غذایی و کشاورزی دانش بنیان همچون حوزه های مهم و راهبردی در کشور بود که با همت دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و همکاران این وزارت خانه و نقش محوری و تعیین کننده دکتر مخبر دزفولی و همکارانشان در کمیسیون امنیت غذایی و کشاورزی دانش بنیان انجام شد و لازم است تشکر ویژه از دکتر زند داشته باشیم که میراث تجربه های جهاد کشاورزی هستند و تسلط و تخصص نسبت به مبحث دارند.
عاملی ضمن اشاره به تحولات فناوری در حوزه کشاورزی ۴ (کشاورزی فیزیکی- سایبری) و هوش مصنوعی در آن افزود: تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی در ارتباط با کیفیت زندگی است و بنابراین به امنیت اجتماعی و امنیت عمومی ارتباط پیدا می کند و اهمیت این سند را بیشتر می کند؛ بنابراین باید با اهتمام بیشتری همه جوانب مبحث را بررسی کرد. مبحث غذا به عنوان رکن حیاط و زندگی اهمیت محوری دارد و کیفیت و فراوانی غذا برای همگان همراه با پاکی و حلال بودن غذا نشان مهم سلامت و پیشرفت یک کشور است.
دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: فرآیند اسناد شورایعالی انقلاب فرهنگی ساختار مشخصی دارد که باید برپایه آن نسبت به تدوین و نهایی سازی اقدام نمود. به لحاظ روش بررسی هم باید گفت اسناد ابتدا در کمیسیون مربوطه بررسی شده و سپس در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور نهایی سازی می شود و بعد از آن به صحن شورایعالی انقلاب فرهنگی تقدیم می شود.
عاملی افزود: تلاش نماییم این سند طی چند هفته آینده بررسی اولیه اش تمام شده و ساختار نهایی آن در ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی شود تا در همین دوره بتوان بعنوان شور اول کلیات و اهداف سند را به تصویب رساند؛ هرچند که این سرعت نباید به کیفیت سند ضربه ای وارد سازد. در آن جلسات حتما وزرا و رؤسای در رابطه با سند را هم دعوت می نماییم تا جامعیت کار در نظر گرفته شود.



منبع:

1400/03/31
09:44:02
5.0 / 5
815
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog