پرتو بلاگ
ستاری اعلام كرد؛

جذب بیش از 2400 نخبه ایرانی مقیم خارج

جذب بیش از 2400 نخبه ایرانی مقیم خارج

به گزارش پرتوبلاگ معاون علمی و فناوری با اعلان اینکه نخبگان خارجی موفق شدند تابعیت ایرانی بگیرند، اظهار داشت: تا حالا بیش از 2400 نخبه ایرانی غیر مقیم به کشور بازگشتند.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری، تفاهم نامه همکاری بین سورنا ستاری معاون علمی و فناوری و حجت الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری منعقد شد.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این مراسم، اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کارهای گسترده ای در زمینه ایرانیان خارج از کشور انجام داده است. آمریکای شمالی، اروپا و شرق آسیا کشورهای مورد توجه ما هستند تا اقداماتمان را دراین زمینه گسترش دهیم.
وی اظهار داشت: در توافقات انجام گرفته با ستاد کل نیروهای مسلح فارغ التحصیلان ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان تحت پوشش قرار گرفته اند.
ستاری افزود: هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از نخبگان ایرانی خارج از کشور جذب شده اند. حدود ۳۰ درصد از این افراد بعنوان هیئت علمی دانشگاه ها فعال می باشند و بخش عمده ای یا استارت آپ های خودرا تاسیس کرده اند یا در یکی از شرکت های دانش بنیان و خلاق مشغول فعالیت هستند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: باید تسهیلات بیشتری برای دادن تابعیت به نخبگان خارجی ایجاد شود.
ستاری همین طور بیان کرد: علاوه بر تسهیل در اقامت، موفق به دریافت تابعیت ایرانی برای تعدادی از نخبگان خارجی از عراق، افغانستان، سوریه، اسپانیا و دیگر کشورها شدیم. در سال قبل نیز بورسی به ۱۰۰ نفر اول کنکور افغانستان ارائه شد که ۷۰ نفر اول آنها به ایران آمدند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان درباره اهمیت منابع انسانی اظهار داشت: پتانسیل های بسیاری خوبی برای همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود دارد و باید هر چه بیشتر این توانمندی ها را در امتداد خدمت به نخبگان به کار برد.


منبع:

1400/04/22
09:56:52
5.0 / 5
666
تگهای خبر: جهان , دانشگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog