پرتو بلاگ
معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی تهران خبر داد

اعلام آمادگی 900 دانشجو برای بازگشت به خوابگاه از 17 خرداد

اعلام آمادگی 900 دانشجو برای بازگشت به خوابگاه از 17 خرداد

به گزارش پرتوبلاگ معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی تهران از اعلام آمادگی 900 دانشجو برای بازگشت به خوابگاه از 17 خرداد آگاهی داد و اظهار داشت: از روز شنبه حدود 2200 دانشجو در خوابگاه ها خواهیم داشت.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر محمدحسین پورغریب در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن بیان این مطلب ظرفیت خوابگاه ها و میزان آمادگی پذیرش دانشجویان را تشریح نمود و اظهار داشت: مجموع ظرفیت خوابگاه های دانشجویی دانشگاه ۳۴۰۰ دانشجو است و به طورمعمول سه هزار دانشجو در خوابگاه ها ساکن هستند.
وی اشاره کرد: در بحران کرونا حدود ۲۷۳ نفر در خوابگاه ها حضور داشتند و در فراخوانی که اعلام گردید ۹۰۰ دانشجو برای بازگشت به خوابگاه در روز شنبه ۱۷ خرداد اعلام آمادگی کردند. در نتیجه از روز شنبه حدود ۲۲۰۰ دانشجو در خوابگاه ها خواهیم داشت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر پورغریب مهم ترین دغدغه خوابگاه ها را در مهرماه باتوجه به افزایش ظرفیت پذیرش ها و افزایش تقاضای دانشجویان جهت استفاده از خوابگاه ها به سبب نرخ تورم دانست و اظهار داشت: باوجود تلاش هایی که در زمینه خوابگاه ها صورت می گیرد هنوز در این حوزه با کمبود مواجه هستیم.
در ادامه دکتر کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر لزوم برنامه ریزی دانشگاه بمنظور نگهداشت نیروهای داوطلب سلامت اصرار کرد و اظهار داشت: باید به شکلی برنامه ریزی نماییم که درصورت نیاز با بیان فراخوان برای جذب کمک و نیروهای مردمی در فصل پاییز آمادگی لازم را بمنظور مقابله با شرایطی که ایجاد می شود داشته باشم.

وی با تاکید بر تدوین پروتکل های موردنیاز دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد: درباب پیش بینی تمهیدات لازم برای حضور دانشجویان باید پروتکل های حفاظتی متناسب با دستورالعمل های وزارت بهداشت تدوین شود و در جلسه جداگانه ای با روسای دانشکده ها پیش بینی های لازم صورت گیرد.

در ادامه دکتر خورشید وسکویی مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در امور بانوان با اشاره به الگوی جامع بهره گیری از داوطلبان نظام سلامت در پیش، حین و بعد از بحران، به بیان تجربه دانشگاه در ساماندهی داوطلبان سلامت پرداخت و اظهار داشت: درمجموع بیش از هزار و ۴۰۰ داوطلب سلامت، در رشته های موردنیاز، از مسیر فراخوان های مختلف اعلام آمادگی کردند و ۵۰۰ داوطلب به انجام کارهای جهادی در مراکز تحت پوشش دانشگاه مشغول شدند.
وی بر آموزش مداوم و توانمندسازی داوطلبان تاکید کرد و اظهار داشت: بمنظور نگهداشت و حفظ آمادگی داوطلبان در سناریوهای مختلف، درحال برنامه ریزی هستیم.






منبع:

1399/03/12
22:17:58
5.0 / 5
1581
تگهای خبر: پزشكی , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog