پرتو بلاگ
رئیس دانشگاه تهران تاكید كرد

لزوم همكاری سازنده دانشگاه های كشور برای رفع مشكلات جامعه

لزوم همكاری سازنده دانشگاه های كشور برای رفع مشكلات جامعه

به گزارش پرتوبلاگ رئیس دانشگاه تهران با تکیه بر لزوم همکاری سازنده بین دانشگاه ها جهت رفع نیازهای کشور، اظهار داشت: در ارتباط با مسأله شیوع کووید ۱۹ هم باید کمیته های مختلف در ابعاد متعدد همکاری کنند تا مشکل با سازماندهی متمرکز حل شود.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در مراسم امضای تفاهمنامه کنسرسیوم ۵ دانشگاه برتر ایران با تاکید بر اهمیت تجمیع منابع ۵ دانشگاه برتر اظهار داشت: در جریان تدوین گزارش ملی سیلاب این نکته را دریافتیم که در یک مبحث همانند سیلاب همه بخش های کشور درگیر هستند و متوجه شدیم دانشگاه های ما می توانند در زمینه این گونه همکاری ها بسیار قوی عمل کنند.
وی ادامه داد: در هیأت سیلاب ۷۰۰ محقق و استاد مشارکت داشتند و بر این اساس باید گفت دانشگاه ها می توانند جهت رفع نیازهای کشور با یکدیگر همکاری مشترک و سازنده داشته باشند. در ارتباط با مسأله کووید ۱۹ که پیش آمد هم باید کمیته های مختلف در ابعاد متعدد همکاری کنند تا مشکل با سازماندهی متمرکز حل شود.
رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: دانشگاه ها هم دانش وهم تخصص لازم را دارند و باید راهکارهای عملیاتی برای حل مشکلات پیدا کنند. فعالیتهای آموزشی هم از مواردی است که دانشگاه ها را بیشتر کنار یکدیگر قرار می دهد، کار بین رشته ای جایگاه خاصی دارد و مدلهای مختلفی برای این همکاری ها وجود دارد.

در ادامه دکتر سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم تصریح کرد: دانشگاه های فنی با دانشگاه های پزشکی ارتباطی تنگانگی دارند. در دانشگاه صنعتی امیر کبیر بخش مهندسی پزشکی داریم و شرکتهای دانش بنیان ما کارهای خوبی در زمینه حل مشکلات کشور با سرعت و به دور از بوروکراسی انجام می دهند.

همینطور دکتر محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف ضمن تبیین همکاریهای مشترک با کنسرسیوم خاطرنشان کرد: ما کارهای مشترک بسیاری با دانشگاه های عضو کنسرسیوم انجام داده ایم و بر مبنای اولویت بندی، فعالیتهای انجام شده پیشرفته های خوبی داشته اند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، برای انجام کنش های هماهنگ، اشتراک منابع و هم افزایی جهت تحقق اهداف آکادمیک ملی و بین المللی و به منظور توسعه و تضمین همکاری بین بخش های آموزشی، بین الملل، پژوهشی و فناوری دانشگاه های تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، علوم پزشکی ایران و علوم پزشکی تهران تفاهمنامه کنسرسیوم ۵ دانشگاه برتر ایران، بین دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، دکتر سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران به امضا رسید.
آخر پیام



منبع:

1400/04/26
15:03:09
5.0 / 5
534
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , خدمات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog