پرتو بلاگ

اعلام نتایج اولیه كنكور ۱۴۰۰ تا دوشنبه آینده

اعلام نتایج اولیه كنكور ۱۴۰۰ تا دوشنبه آینده

به گزارش پرتوبلاگ سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه کنکور 1400 تا دوشنبه هفته آتی آگاهی داد و اظهار داشت: همزمان با بیان نتایج، سامانه انتخاب رشته ˮمجازیˮ توسط این سازمان فعال می شود.


فاطمه زرین آمیزی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار نمود: نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۰ تا دوشنبه آینده بوسیله سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.
وی در ادامه اشاره کرد: پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۰، مشاهده نمرات و رتبه کسب شده توسط داوطلب در آزمون و همین طور انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته های پذیرش با آزمون و با سوابق تحصیلی، داوطلبان می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اشاره کرد: همزمان با بیان نتایج، سامانه انتخاب رشته "مجازی" برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ هم در سایت این سازمان فعال خواهد شد و داوطلبان می توانند برای انتخاب رشته از خدمات این سامانه بهره مند شوند.
زرین با اعلان اینکه اسامی پذیرفته شدگان نهایی کنکور ۱۴۰۰ در هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد، اظهار داشت: با بیان نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۰، تعداد یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور پذیرش خواهند شد.
به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در آزمون سراسری ۱۴۰۰ ثبت نام کردند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شد.




منبع:

1400/05/04
09:29:54
5.0 / 5
580
تگهای خبر: خدمات , دانشگاه , سازمان , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog