پرتو بلاگ

نحوه آموزش دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید

نحوه آموزش دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید

پروتکلهای بهداشتی و نحوه آموزش دانشجویان علوم پزشکی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ اعلام گردید.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، وزارت بهداشت، درمان و آمورزش پزشکی، دستوالعمل پروتکلهای بهداشتی - آموزشی مبارزه با شیوع کرونا در دانشگاه های علوم پزشکی، نحوه برگزاری کلاس های نظری، کارآموزی ها، کارورزی ها و کلاس های عملی دانشجویان در ترم جدید برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ را اعلام نمود.
بر این اساس کلاس های دروس نظری دانشجویان جدیدالورود به صورت مجازی و کلاس های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکترای تخصصی (PhD) جدیدالورود، با شرط کامل بودن برنامه واکسیناسیون و با رعایت پروتکلهای بهداشتی، حضوری برگزار می شود.
همینطور برگزاری برنامه ها و کلاس های آموزشی دانشجویان جدیدالورود به صورت ترکیبی (حضوری - مجازی با اولویت حضوری) می باشد.
آموزش کلاس های نظری دانشجویان سنوات قبل، مشروط به کامل بودن واکسیناسیون و با رعایت پروتکلهای بهداشتی، به صورت ترکیبی(مجازی- حضوری با رویکرد اولویت حضوری) خواهد بود.
کلاس های عملی آزمایشگاهی و آموزش در عرصه دانشجویان کارآموزی پزشکی و سایر رشته ها به شرط کامل بودن واکسیناسیون و با رعایت پروتکلهای بهداشتی، باید به صورت ترکیبی با اولویت حضوری برنامه ریزی و اجرا شود.
کلاس های دانشجویان تحصیلات تکمیلی دکترای تخصصی (PhD ) هم با شرط کامل بودن برنامه واکسیناسیون و با رعایت پروتکلهای بهداشتی، کمافی السابق حضوری خواهد بود.
حضور دستیاران رشته های تخصصی بالینی و کارورزان رشته های پزشکی در بخش ها و درمانگاه های و مراکز درمانی آموزشی، طبق برنامه های آموزشی مربوطه، کما فی السابق ادامه یابد.
در مراکز بیمارستانی و دانشکده ها، کلیه آموزش هایی که در چارچوب گزارش صبحگاهی، ژورنال کلاب، case-report و جلسات علمی برگزار می گردند، متناسب با امکانات گروههای آموزشی و بیمارستان ها با رعایت پروتکلهای بهداشتی، به صورت برنامه های ترکیبی با اولویت حضوری اجرایی شود.
دانشگاه ها می توانند بر حسب شرایط خود، نسبت به فشرده سازی دوره ها و کلاس های حضوری و تقسیم بندی دانشجویان به گروه های کوچک تر مشروط به حفظ کیفیت آموزشی با رعایت پروتکلهای بهداشتی اقدام نمایند.




منبع:

1400/07/02
12:28:38
5.0 / 5
610
تگهای خبر: پزشكی , دانشگاه , درمان , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog