پرتو بلاگ

مشکلات اقتصادی، آموزش عالی لبنان را با بحران مواجه کرد

مشکلات اقتصادی، آموزش عالی لبنان را با بحران مواجه کرد

به گزارش پرتوبلاگ متخصصان حوزه آموزش عالی لبنان اعلام نمودند که این دانشگاه به علت مشکلات دو سال گذشته این کشور که به علت شیوع پاندمی کووید-۱۹ شدیدتر هم شد، با بحران جدی مواجه می باشد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از یودبلیونیوز، محققان و اساتید دانشگاه های لبنان اظهار داشتند که بخش آموزش عالی لبنان در طول بحران های اخیر این کشور در دو سال گذشته، با خسارات نامرئی و غیر قابل اندازه گیری روبه رو بوده است که جبران آن سخت خواهد بود.
دو سال است که لبنان به شکلی در محاصره بحران اقتصادی و مالی بی سابقه قرار گرفته است و مشکلات این کشور با قرنطینه ها و مشکلات به وجود آمده ناشی از شیوع کووید-۱۹ تشدید شده است. همینطور نتایج انفجار مهیب در بندر بیروت که در تاریخ ۴ اوت سال ۲۰۲۰ میلادی رخ داد نیز، بر نظام آموزش عالی این کشور تاثیرات سوء گذاشته است.
اساتید و کارکنان دانشگاه لبنان که تنها مؤسسه آموزش عالی دولتی در لبنان است، بعد از کاهش بیشتر از ۹ برابری حقوق خود، از ماه اکتبر دست به اعتصاب زده اند و این اقدام آنها، برای لغو سال تحصیلی جاری یک تهدید بشمار می رود.
زیاد ابوالوان یکی از اساتید دانشگاه لبنان اظهار داشت: ما در یک بحران عمیق قرار داریم. حقوق اساتید به سختی می تواند تنها هزینه ایاب و ذهاب آنها را تأمین کند. میترسم کل سال تحصیلی از بین برود و هزینه آنرا دانشجویان پرداخت کنند.
در این میان، از بین سه بحرانی که ذکر شد، بحران اقتصادی بیشترین تأثیر را بر تمام جنبه های زندگی مردم بخصوص آموزش عالی گذاشته است.
همچنین، فساد و کشمکش های سیاسی لبنان بیشتر از ۹۰ درصد ارزش پول این کشور را کاهش داده است.





منبع:

1400/08/30
11:35:07
5.0 / 5
669
تگهای خبر: اقتصاد , دانشگاه , متخصص , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog