پرتو بلاگ

اعلام نحوه آموزش حضوری و امتحانات اختتام ترم دانشجویان علامه طباطبایی

اعلام نحوه آموزش حضوری و امتحانات اختتام ترم دانشجویان علامه طباطبایی

پرتوبلاگ: دستور العمل از سرگیری تدریجی آموزش حضوری و نحوه امتحانات اختتام ترم دانشجویان در دانشگاه علامه طباطبائی برای نیم سال اول سال تحصیلی 1401 -1400 ابلاغ گردید.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، در دستور العمل از سرگیری تدریجی آموزش حضوری در دانشگاه علامه طباطبائی برای نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ آمده است؛ گذر از یادگیری سنتی حضوری به آموزش آنلاین تجربه کاملا متفاوتی برای دانشگاه ها، اساتید و دانشجویان بوده و یادگیری آنلاین و آموزش مجازی به دارویی برای این همه گیری بی سابقه تبدیل شد. با این وجود در کنار مزایای یادگیری الکترونیک، همچون کاهش هزینه های یادگیری و هزینه های جانبی در دانشگاه ها، توسعه زیر ساخت های دانشگاهی، تقویت مهارت های دیجیتالی دانشجویان، افزایش ظرفیت کلاس ها در جهت کاهش مشکلات ناشی از کمبود اعضاء هیت علمی و...، بزرگرین مشکل دانشگاه ها در آموزش مجازی، مسئله حضور و تاثیر حضور در ایجاد ارتباط دوسویه استاد و دانشجو، در جهت افزایش کیفیت آموزشی و استفاده از امکانات دانشگاه ها می باشد.
با توحه به ایجاد ایمنی نسبی به دنبال گسترش واکسیناسیون در جامعه و در میان دانشگاهیان از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ و به استناد گزارش ها و بخشنامه های مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دستور ریاست جمهوری در نود و یکمین جلسه ستاد ملی کرونا در خصوص وظایف دانشگاهها درباب از سرگیری حضوری آموزش که قبلا توسط معاونت آموزشی برای دانشکده ها ارسال شده. همین طور برمبنای تصمیمات اتخاذ شده در هیات رئیسه دانشگاه در آبان ماه ۱۴۰۰، موضوع از سرگیری تدریجی آموزش حضوری با در نظر گرفتن شرایط و ملاحظات مندرج در این دستورالعمل اجرا می شود.
بنا بر اعلام دانشگاه علامه طباطبایی، اجرای این دستورالعمل شامل دانشجویان مقطع کارشناسی رشته علوم ورزشی ورودی های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال ۱۳۹۹ و دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال ۱۴۰۰ خواهد شد. کلاس های حضوری گروههای هدف از اول هفته جاری شروع شده است.
مهم ترین چالش در برگزاری کلاس ها بصورت حضوری، ارائه تسهیلات رفاهی و خوابگاهی به دانشجویان غیربومی گروههای هدف است، بر طبق گزارش مرکز یادگیری الکترونیک و معاونت دانشجویی دانشگاه علامه، درباب تعداد دانشجویان غیر بومی و ظرفیت ۲ خوابگاه موجود، امکان اسکان در خوابگاه برای دانشجویان غیر بومی در وضعیت کرونا و با در نظر گرفتن پروتکلهای بهداشتی برقرار است.
تعداد دانشجویان غیر بومی گروههای هدف ۳۷۳ نفر و ظرفیت خوابگاه ها در وضعیت کرونا و با رعایت پروتکلهای بهداشتی ۱۷۲۲ است.
دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که در مرحله تدوین و تصویب پروپزال، پایان نامه و رساله می باشند بصورت دوره ای و هتلینگ، باتوجه به ظرفیت باقی مانده خوابگاه ها و حسب مقررات معاونت دانشجویی اسکان داده می شوند و امکان حضور در فضاهای آموزشی دانشگاه برای آنها فراهم می شود.
اعضاء هیات علمی در دانشکده های محل خدمت خود، حسب حکم کارگزینی (تمام وقت و تمام وقت ویژه) باید حضور مستمر داشته باشند. برگزاری آزمون های پایانی دانشجویان گروههای هدف بصورت حضوری خواهد بود.
کلاس ها و امتحانات سایر دانشجویانی که مشمول این دستورالعمل نشده اند، کماکان بصورت مجازی انجام خواهد شد. در صورت تقاضا برای برگزاری تعدادی از کلاس ها در کلیه مقاطع تحصیلی بصورت حضوری حسب اعلام رییس دانشکده، با تایید و موافقت معاونت آموزشی دانشگاه امکان پذیر خواهد بود.
کلیه جلسات مربوط به شوراها، گروههای آموزشی، جلسات کمیسیون موارد خاص و... در سطح دانشکده ها و دانشگاه ها بصورت حضوری انجام خواهد شد. باتوجه به شرایط متغیر اپیدمی کرونا، تصمیم گیری درباب هر گونه شرایط ویژه و بحرانی و تغییر در مندرجات این دستورالعمل در معاونت آموزشی دانشگاه بررسی خواهد شد.





منبع:

1400/09/09
23:34:49
5.0 / 5
734
تگهای خبر: آنلاین , الكترونیك , تحقیقات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog