پرتو بلاگ
رییس دانشگاه فنی و حرفه‎ای خبر داد

دو شیوه پذیرش دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‎ای

دو شیوه پذیرش دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‎ای

به گزارش پرتوبلاگ، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با تأکید بر این که 40 درصد دانشجویان کشور باید مهارت محور باشند، اظهار داشت: برنامه ای جهت راه اندازی رشته های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فنی و حرفه ای نداریم.


عرفان خسرویان در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه برنامه ای جهت راه اندازی رشته هایی در دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه فنی حرفه ای نداریم، اشاره کرد: نیاز تاسیس این رشته ها در دانشگاه فنی و حرفه ای وجود ندارد. تلاش ما این است که در برنامه دو ساله هدف پذیری دانشجو به اشتغال را قطعی نماییم.
ایشان سپس با اعلان اینکه برمبنای برنامه هفتم توسعه باید ۴۰ درصد از آموزش های تمام دانشگاه های کشور مهارتی شود، اشاره کرد: متاسفانه قانون برنامه ششم توسعه که قرار بود ۳۰ درصد دانشجوی مهارتی داشته باشیم، محقق نشد؛ اما با باید بازبینی سرفصل های دانشگاه ها می توان به تاکید برنامه هفتم توسعه دراین زمینه دست یافت.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای درباب نحوه پذیرش دانشجو در این دانشگاه نیز اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای به دو شیوه با آزمون پذیرش و بدون آزمون دانشجو پذیرش می کند. در مجموع پذیرش به شیوه با آزمون برای رشته هایی که رقابت وجود دارد، صورت می گیرد.
خسرویان در آخر اظهار داشت: ورودی پذیرش دانشجویان در دانشگاه فنی حرفه ای در سال حدود ۴۴ هزار نفر است؛ به این مفهوم که در مجموع ۴۴ هزار دانشجو بصورت با آزمون و بدون آزمون پذیرش می نماییم.




منبع:

1403/02/17
13:00:32
5.0 / 5
246
تگهای خبر: دانشگاه , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog