پرتو بلاگ

ظرفیت پذیرش دوره های كاردانی نظام جدید اعلام گردید

ظرفیت پذیرش دوره های كاردانی نظام جدید اعلام گردید

به گزارش پرتوبلاگ سخنگوی سازمان سنجش آموزش كشور از ثبت نام و انتخاب رشته بیشتر از ۸۰۰۰ داوطلب در دوره های كاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی ۹۹ اطلاع داد و اظهار داشت: مهلت داوطلبان برای ثبت نام و انتخاب رشته تا ۱۸ خرداد ادامه دارد.


فاطمه زرین در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار نمود: متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ تا روز یکشنبه ۱۸ خرداد داوطلبان فرصت دارند با رفتن به سایت سازمان سنجش آموزش کشور در این دوره ها ثبت نام کنند.
وی تصریح کرد: بر این اساس ثبت نام منحصراً به صورت اینترنتی انجام می شود و داوطلبان متقاضی ثبت نام که دارای شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته هستند می توانند در آزمون مذکور ثبت نام کنند. تابحال هم ۸۷۷۶ نفر در این دوره ها ثبت نام کرده اند.
زرین خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش دوره های بدون آزمون مراکز فوق ۱۰۰ هزار و ۹۵۶ نفر در ۲۷۲۶ رشته محل و در رشته های با آزمون هم ۱۵۱ هزار و ۵۲۹ داوطلب در ۳۷۴۳ رشته محل تعیین شده است.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: همینطور علاقه مندان به تحصیل در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی باید با اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه، در صورتیکه دارای شرایط مذکور باشند، بعنوان داوطلب این دوره منحصراً در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کد کامپیوتری دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته آزمون) متقاضی شوند.
به قول زرین، پذیرش در برخی از رشته های امتحانی مذکور بدون آزمون و بر مبنای سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت خواهد پذیرفت.
وی اظهار داشت: تمامی متقاضیان، شامل اینکه پذیرش در رشته امتحانی آنان با آزمون یا بر مبنای سوابق تحصیلی (بدون آزمون) باشد، لازم است که مطابق ضوابط دفترچه راهنما و توضیحات این اطلاعیه در آزمون مذکور ثبت نام و انتخاب رشته کنند. در صورت عدم ثبت نام در تاریخ مقرر، پذیرش متقاضی بعد از آخر مهلت تعیین شده امکان پذیر نخواهد بود.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: داوطلبان برای ثبت نام در این دوره ها باید با رفتن به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org، مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته، به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون ورود به دانشگاه ها به نشانی: http: //dipcode.medu.ir برای مشاهده اطلاعات و دریافت کد سوابق تحصیلی (منحصراً برای دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال های ۱۳۹۶ الی ۱۳۹۸) رجوع کنند و کد سوابق تحصیلی سازمان سنجش برای ثبت نام در آزمون را درج کنند.
وی تصریح کرد: دانش آموزان شاخه فنی و حرفه ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سالجاری و همینطور دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال ۹۵ و پیش از آن نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی و عرضه آن ندارند.
زرین اظهار داشت: بر مبنای برنامه زمانی پیشبینی شده آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ (برای آن دسته از رشته های امتحانی که پذیرش آنها با آزمون است) در روز جمعه ۱۴ شهریور ۹۹ برگزار می شود. داوطلبان لازم است از روز سه شنبه ۱۱ شهریور تا روز پنجشنبه ۱۳ شهریور ۹۹ با رفتن به سایت سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند.



1399/03/14
14:44:44
5.0 / 5
1724
تگهای خبر: اطلاعات , اینترنت , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog